7 دلیلی که پزشکان به اینستاگرام نیاز دارند

اینستاگرام

روزی نیست که اینترنت باشد و مردم اینستاگرام خود را چک نکنند. از همه سن و سالی یک یا چند پیج در اینستاگرام دارند و دنبال خدمات یا کالاهای مورد نیاز خود و یا تبلیغ خدمات و کالاهای خود به دیگران هستند. یکی از انواع پیج هایی که اکثر مردم در اینستاگرام به دنبال آن هستند، پیج های پزشکی و خدمات زیبایی است. هر فردی در هر سنی برای پیدا کردن سوالات خود در این مورد حتما اینستاگرام را چک می کند. روزگار رفتن به ساختمان پزشکی و فقط نگاه کردن به برد تخصص پزشکان دیگر تمام شده و به جز بیماران قبلی شما، این فضای مجازی است که باعث می شود افراد جدیدی جذب شما شوند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا باید صفحه اینستاگرام فعال خودتان را داشته باشید.


7 مزیت داشتن اینستاگرام برای پزشکان

تبلیغات پزشکان در اینستاگرام با روشهای مختلفی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به رشد درآمد و افزایش محبوبیت و شهرت آنها کمک کند. انواع روشهایی که در این زمینه به شما کمک می کند عبارتند از:

1- ارتباط مداوم با بیماران

اگر ارتباط شما با بیماران حفظ نشود کم کم از ذهن آنها خواهید رفت. اگر از کار شما راضی بوده اند وقتی کسی به دنبال یک دکتر خوب است، بیمار قبلی شما به احتمال زیاد آدرس، شماره تماس و یا اسم کامل شما و تخصص تان را دقیقا نمی تواند به یاد بیاورد. حال اگر یک صفحه اینستاگرام پزشکی را به او معرفی کرده باشید، نه تنها با شما مرتبا و به راحتی در تماس است بلکه می تواند پست های شما را برای افراد دیگر نیز بفرستد. در حقیقت بدون صرف هزینه خاصی، می توانید بیماران خود را به یک تبلیغ کننده خوب تبدیل کنید. به نوعی می توان گفت، مخاطب شما با استفاده از تبلیغات دهان به دهان اقدام به معرفی شما می کند. بعلاوه اینکه اگر شما در بیو پیج دقیقا تخصص خود را نوشته باشید احتمال اینکه مخاطبین بیشتری سوالات خود را از شما بپرسند بسیار زیاد است. پس به خاطر داشته باشید که آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای شما بعنوان پزشک امتیاز مثبت است و شما به راحتی می توانید با رعایت اصول نوشتن یک بیو حرفه ای افراد زیادی را به خود جذب کنید.

2- تبلیغ سایت خود

وقتی در گوگل سرچ می کنیم و به سایت پزشکان می رسیم، برای مراجعات بعدی به سایت پزشک باز هم مجبور به جستجو در گوگل هستیم. در حالی که اگر صفحه اینستاگرام داشته باشید می توانید آن را در وب سایت پزشکی خود نیز لینک کنید. بیماران به راحتی می توانند به اینستاگرام شما بپیوندند. از طرف دیگر با قرار دادن آدرس سایت خود در صفحه اینستاگرام می توانید افراد را برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خود هدایت کنید.

3- تولید محتوای راحت

در اینستاگرام کافی است یک فیلم کوتاه بگذارید یا یک متن کوتاه درباره یک نکته پزشکی بنویسید. می توانید فقط کل پست خود را به انتشار یک عکس محدود کنید. کار با اینستاگرام پزشکی بسیار راحت و سریع است و می توان با صرف کمترین هزینه، محتوای خوب و جذابی تولید کرد که در جذب فالوور و بیماران جدید به شما کمک می کند. منتها باید اصول و قواعد تولید محتوای تخصصی اینستاگرام پزشکان را رعایت کنید.

4- جذب افراد جدید با هشتگهای اینستاگرام

با هشتگ گذاری مناسب زیر پست های خود می توانید به راحتی افرادی را که درباره نام و تخصص شما چیزی نشنیده اند را به صفحه خود بکشانید. اینستاگرام به شما امکان هشتگ گذاری می دهد تا به کمک آنها بتوانید جستجوهای اینستاگرام را به صفحه خود ختم کنید. اینستاگرام به کمک هشتگها می تواند تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی خوب برای افزایش درآمد و کسب شهرت و موفقیت بیشتر برای پزشکان باشد.

هشتگ گذاری

5- مخاطب شناسی و درک نیاز کاربران

با لایک ها و کامنتهایی که برای هر پست اینستاگرام پزشکی خود دریافت می کنید، می توانید متوجه بشوید که مخاطبان بیشتر از چه چیزی خوششان می آید و در مورد همان موارد شروع به تولید محتوا کنید. حتی متوجه می شوید که نیاز و خواسته افراد چیست و مهارت خود را در آن زمینه ها بیشتر می کنید. حتی آنها با کامنت خود به شما ایده می دهند. وقتی جواب شما و سوال کاربران در زیر پست وجود دارد، یک مطب مجازی زنده و فعال دارید که باعث می شود کاربران بخواهند درمان خود را به شما بسپارند. زیرا از طریق پست ها، کامنتهای دیگران و جوابهای شما، یک حس آشنایی به وجود می آید و اعتماد مخاطبان به تخصص خود را می توانید به همین راحتی جلب کنید. در واقع سوال و جوابها و حضور مخاطبان در پست های شما همان کارکردی را دارد که بیماران قبلی برای شما خواهند داشت و به تبلیغ کار شما کمک خواهند کرد. جالب است بدانید که اگر پیج شما بیزینسی باشد، اینستاگرام درصدهایی را به شما نشان می دهد که به واسطه آن می توانید متوجه شوید که کاربران بیشتر چه نوع پست هایی را دوست دارند و این موضوع به شما در تولید محتوای موثر و مفید کمک کننده است. برای درک کامل این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله چرا پیج شما باید بیزینس باشد را با دقت مطالعه کنید.

6- سرمایه گذاری روی برند شخصی خود

شهرت پزشکان و وضعیت مالی آنها به دو مسئله بستگی دارد:

داشتن مهارت و دانش بالا:
هر چه ماهرتر باشید خوشنام تر هستید و پزشکان دیگر و بیماران قبلی مرتبا در حال تبلیغ کار شما هستند.

داشتن تبلیغات خوب:
به جز تبلیغ دیگران برای شما، امروزه با داشتن صفحه ای در پر مخاطب ترین و محبوبترین شبکه اجتماعی در تمام جهان (یعنی اینستاگرام) می توانید برند شخصی خودتان را بسازید. اینستاگرام پزشکان به آنها کمک می کند بتوانند بیماران بیشتری را از سراسر دنیا جذب کنند. با مدیریت خوب صفحه اینستاگرام خود می توانید به همه بگویید که چقدر در دانش خود به روز هستید، چه مهارتهایی دارید. امکانات کلینیک و تجهیزات شما در چه سطح است. در انتخاب پزشکان اینها مواردی است که کاربران به آن بسیار اهمیت می دهند. این اطلاعات چیزهایی نیستند که بیمار قبلی، پزشک همکار یا کاتالوگ و تبلیغاتی که دیگران برای شما انجام می دهند، بتوانند در اختیار دیگران بگذارند. سرمایه گذاری روی پیج اینستاگرام پزشکی می تواند به برندسازی قوی درباره کاری که می کنید و پزشکی که هستید کمک زیادی کند. این موارد در پرسونال برندینگ شما تاثیر بسزایی دارد.

7- ترتیب دادن جلسات لایو

یکی از امکانات مهمی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد این است که می توانید در لایو اینستاگرام خود جلسات پرسش و پاسخ داشته باشید. یکی از مهمترین مزایای داشتن اینستاگرام برای شما، دقیقا همین جلسات است که در آن به پرسش ها پاسخ کلی می دهید و از آنجا که پاسخ ها کلی هستند هر فرد برای گرفتن پاسخ اختصاصی خود به مطب پزشک مراجعه خواهد کرد. همچنین، موقع پاسخگویی به سوالات بیماران و افراد حاضر در جلسه لایو به راحتی می توانید نشان دهید که سطح اطلاعات، توانایی ها، به روز بودن شما به چه اندازه است. همین مسئله به جلب اعتماد مردم به تخصص و تجربه شما می شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری روی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

ترتیب دادن جلسات لایو


سوالات پر تکرار در مورد مدیریت اینستاگرام پزشکی

طی سالهایی که با پزشکان کار کرده ایم، همواره سوالات زیر را درمورد تبلیغات پزشکی در فضای مجازی از ما پرسیده اند که پاسخ آنها را در اینجا نیز آورده ایم:

من زمان زیادی برای تولید محتوا ندارم چطور می توانم اینستاگرام فعال داشته باشم؟

به سادگی می توانید این کار را به فرد دیگری محول کنید که زمان زیادی در اختیار دارد و می تواند صفحه اینستاگرام پزشکی شما را زنده نگه دارد. البته بهترین حالت این است که همزمان با فعالیت افراد خبره، شما هم در پیج خود فعال باشید و بعد از هماهنگی با تیم پشتیبانی اینستاگرام خود، عکسها و کلیپهای شخصی خود را منتشر کنید.

شرکت مگابرندینگ با سالها تجربه در زمینه مدیریت پیجهای پزشکی می تواند شما را در داشتن یک پیج خاص و پویا کمک کند. داشتن یک پیج فعال و پر مخاطب اولین اصل برای جذب بیماران بالقوه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با شماره 09103996828 تماس بگیرید.

نمی دانم چه چیزی در اینستاگرام خودم بگذارم؟

چیز پیچیده ای نیست. درباره روش های درمان، اطلاعاتی در مورد بیماری ها، علائم و روش تشخیص، یک عکس مرتبط با علائم یک بیماری یا روش پیشگیری، یک ویدئوی کوتاه از جراحی تان، عکس های قبل و بعد از درمان یک عارضه یا بیماری، موفقیت هایی که کسب می کنید، سمینارهایی که می روید همه اینها محتواهای خوب و جذابی برای صفحه شما هستند.

آیا می توانم یک آدم حرفه ای برای مدیریت صفحه اینستاگرام پزشکی خودم پیدا کنم؟

بله، شما می توانید از شرکتهایی که به طور تخصصی این کار را انجام می دهند، کمک بگیرید. آنها توانایی تولید محتوا در هر زمینه ای را دارند و به تجربه دریافته اند مخاطبان دنبال چه چیزی هستند. بدون اینکه زمان و انرژی را صرف سعی و خطا کنید، می توانید به کمک آنها برندسازی حرفه ای از طریق اینستاگرام را تجربه کنید.

امیدواریم در این مقاله به سوالات شما درباره اینکه چرا پزشکان به اینستاگرام فعال نیاز دارند، پاسخ داده باشیم. شما می توانید سوالات خود را در این مورد از طریق بخش نظرات زیر این مقاله با ما در میان بگذارید. برای دیدن پاسخ سوال خود به همین صفحه برگردید.

4/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *