اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان

اینستاگرام پزشکی

همان طور که می‌دانید امروزه اپلیکیشن اینستاگرام به یک شبکه‎ اجتماعی پرطرفدار و محبوب تبدیل شده است. همه افراد در هر سن و سالی یک یا چند پیچ اینستاگرام را دنبال خواهند کرد. در این میان، معمولا اکثر افراد پیج‌های زیبایی و پزشکی را دنبال می‌کنند و به دنبال جواب برخی از سوالات خود در زمینه پزشکی هستند. معمولا همه پیج‌های اینستاگرام در کنار تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت از ابزارهای مختلف اینستاگرام همچون لایو استفاده می‌کنند. لایو اینستاگرام این امکان را به شما به عنوان یک پزشک می‌دهد تا با بیماران خود به صورت زنده صحبت کنید و تا حدود زیادی بتوانید سوالات پزشکی آنان را جواب دهید. البته آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای شما به عنوان پزشک در جذب افراد تاثیر بسزایی دارد بطوری که حتی می‌توانید خدمات و محصولات خود را در لایو به بیماران و مخاطبان خود معرفی کنید. در ادامه با اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان و نکات مهم در این زمینه با ما همراه باشید. جهت دسترسی سریع به مطالب مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.


لایو اینستاگرام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از آنجایی که در لایو اینستاگرام صاحب کسب و کار بطور مستقیم با مخاطبین زیادی در ارتباط است به همین جهت لایو برای هر کسب و کاری مزایایی زیادی دارد. اگر شما بعنوان پزشک بتوانید در لایوهای خود ارتباط قوی با مخاطبین ایجاد کنید به راحتی می توانید تعداد مراجعین به مطب تان را روز به روز افزایش دهید. جالب است بدانید چون شما با مردم ارتباط زنده دارید این شیوه را می توان بعنوان بهترین شیوه های تبلیغات در حوزه پزشکی دانست. از مهمترین مزیت‌ها و کاربردهای لایو اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویدیو زنده برای جذب مشتریان

یک پزشک باید بتوانید یک برند شخصی معتبر داشته باشد و تقریبا می‌توان گفت زمانی این کار امکانپذیر است که بتوانید همواره در ذهن مخاطبان خود حضور داشته باشد. داشتن پیج اینستاگرام و مدیریت آن به پزشکان در زمینه‌های تخصصی مختلف، کمک خواهد کرد که بتوانند به طور مستمر با افرادی که به مهارت و تخصص پزشکی شما نیاز دارند، ارتباط برقرار کنید.

معرفی خدمات

شما با تولید محتوا و انتشار متن‌های مختلف درباره نکته‌های پزشکی، قرار دادن یک فیلم کوتاه در زمینه تخصصی خود و همچنین انتشار عکس‌های مختلف، می‌توانید به معرفی خدمات و کالاهای خود در لایو اینستاگرام بپردازید.


اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان

در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت در اینستاگرام از نان شب واجب تر است باید به شما بگوییم که یکی از امکاناتی که اینستاگرام برای رشد برند شما  و کسب و کار در اختیارتان قرار می دهد لایو است. لایو اینستاگرام یکی از بهترین، شفاف‌ترین و همچنین معتبرترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان است و همچنین به مخاطبان شما اجازه می‌دهد نظرات و سؤالات خود را در زمان برگزاری لایو ارسال کنند. این گزینه می‌تواند ابزاری بسیار مفید برای ایجاد ارتباط قو‌ی‌تر بین برند شما و مشتریان بالقوه باشد و به شما امکان می‌دهد تا بازخورد و بینش ارزشمندی کسب کنید.

در ادامه با برخی از مهمترین دلایل اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان با ما همراه باشید:

افزایش بازدید

به عنوان یک پزشک ، پیج اینستاگرام شما زمانی می‌تواند پر بازده باشد که بتوانید به بهترین حالت ممکن با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید. اینستاگرام می‌تواند به افزایش بازدید مخاطبان شما کمک شایانی کند و مزیت استفاده از آن این است که  این لایو به مدت 24 ساعت در استوری‌های اینستاگرام شما خواهد ماند تا مخاطبان شما بتوانند از این موضوع استقبال کنند و لایو شما را دنبال کنند

افزایش بازدید پیج اینستاگرام

برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان به صورت زنده

یکی از راهکارهایی که می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، لایو اینستاگرام است. شما می‌توانید هر چند وقت با هماهنگی و اطلاع رسانی در پیچ رسمی خود، لایو بگذارید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها بتوانند سوالات خود را در زمینه پزشکی، از شما دریافت کنند.  علاوه بر این، می‌توانید در مورد فعالیت خود، ساعت کاری کلینیک و یا مطب و حتی ارائه تخفیفات در یک دوره زمانی مشخص صحبت کنید.
“بهتر است برای اینکه لایو موثر و پر بازدید داشته باشید، حتما زمان اجرای لایو را در استوری پیج خود، به مخاطبان بگویید. با این کار به راحتی می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان لایو را افزایش دهید. علاوه بر مشخص کردن زمان برگزاری لایو، بهتر است در هنگام اطلاع رسانی از هشتگ های مرتبط با زمینه تخصصی خود استفاده کنید.”

شناخته شدن برند شما

زمانی که تعداد فالورهای شما افزایش پیدا کند، به طبع برند شما توسط تعداد افرادی بیشتری شناخته خواهد شد. اگر پیج شما پاپلیک باشد و شما در حال برگزاری لایو در زمینه تخصص پزشکی خود باشید، به یقین تعداد زیادی از افرادی که در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستند، لایو شما را بازدید خواهند کرد و این مزیت مثبت برای شما و تخصص پزشکی‌تان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هشت ویژگی یک پست پرطرفدار پزشکی

درک نیاز مخاطبان و مشتریان

پاسخگویی به سوالات و کامنت‌های بیماران و مخاطبان در لایو اینستاگرام، به راحتی تخصص، سطح اطلاعات، به روز رسانی و توانایی‌های شما را نشان می‌دهد و این باعث افزایش اعتماد مخاطبان و بیماران شما خواهد شد. چرا به صورت زنده با پزشک خود در ارتباط هستند و پاسخ سوالات خود را دریافت خواهند کرد و سپس می‌توانند با اعتماد کامل به مطب شما مراجعه کنند و از تخصص و خدمات شما بهره مند شوند.

درک نیاز مخاطبان

اگر شما می‌خواهید یک پیج پزشکی موفق و پر بازدید داشته باشید و برای مدیریت پیج پزشکی خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید از تجربه و تخصص تیم مگابرندینگ استفاده کنید. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه پشتیبانی اکانت‌های اینستاگرام پزشکی می‌توانید با شماره تماس 09103996828 تماس حاصل فرمایید.

درخواست نظرات و پیشنهادات مخاطبان

برگزاری لایو اینستاگرام یکی از امکاناتی است که به شما کمک می‌کند علاوه بر ارتباط با مخاطبان و بیماران، بتوانید از نظرات و پیشنهادات افراد مطلع شوید. بهترین اقدام این است که از مخاطبان خود سوال کنید که از پیج شما چه انتظاراتی دارند تا بتوانید در حد امکان نظرات و پیشنهادات آنان را در پیج خود اعمال کنید.


چگونه می‌توان یک لایو در اینستاگرام ضبط کرد؟

آموزش کامل لایو اینستاگرام کار ساده و راحتی است. برای ضبط ویدیو لایو اینستاگرام فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: بعد از وارد شدن به اپلیکیشن اینستاگرام، آیکون دوربین در سمت چپ بالای صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام را لمس کنید تا بخش استوری‌های اینستاگرام برای شما به نمایش در بیاید. حتی می‌توانید با علامت + روی عکس پروفایلتان هم لایو بگذارید.

گام دوم: گزینه Live را در پایین صفحه لمس نموده و بعد Start live Video را لمس کنید و نسبت به ضبط لایو اینستاگرام اقدام نماید.

نکته: برای ذخیره لایو اینستاگرام، پس از پایان لایو، روی گزینه End و سپس  confirm ضربه بزنید، سپس گزینه  Share در پایین صفحه نمایش، ویدیو را به اشتراک بگذارید و در نهایت گزینه  Save در گوشه بالا و سمت راست ضربه بزنید تا ویدیو لایو اینستاگرام روی گوشی شما ذخیره شود.

آموزش لایو اینستاگرام


نداشتن لایو در اینستاگرام

ممکن است برای برخی از کاربران، سوال مطرح شود که چرا در اپلیکیشن اینستاگرام آنان، گزینه لایو فعال نیست. نداشتن لایو در اینستاگرام می‌تواند دلائل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • نداشتن لایو اینستاگرام ممکن است یک مشکل یا باگ از سمت برنامه اینستاگرام باشد.
  • ممکن است دستگاه تلفن همراه شما قدیمی باشد و با این ویژگی سازگار نباشد.
  • گزینه لایو اینستاگرام از دسترس خارج شده است.
  • ممکن است برنامه اینستاگرام شما به بروز رسانی نیاز داشته باشد.

همچنین برای رفع اشکال لایو اینستاگرام می‌توانید، از طریق ریست کردن گوشی، نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام، به روز رسانی برنامه، حذف کش و دیتا و همچنین تغیر نرم افزارهای IP اقدام نمایید.


سخن آخر

با استفاده از لایو اینستاگرام، شما به عنوان پزشک می‌توانید تبحر، مهارت و تجربه کاری، و همچنین میزان تسلط به روش درمانی را به شکل مستقیم برای مخاطبان خود ارائه دهید. بنابراین در جواب این سوال که کجا و چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم باید بگوییم که لایو اینستاگرام به عنوان ابزاری عالی برای تبلیغ خدمات شما در زمینه پزشکی، تعامل با مشتریان بالقوه و دستیابی به مخاطبان جدید در اینستاگرام است.

امیدواریم در این مقاله به سوالات شما در مورد اهمیت لایو اینستاگرام پزشکان، پاسخ داده باشیم. شما می ‌توانید سوالات خود را در این مورد از طریق بخش نظرات زیر این مقاله با ما در میان بگذارید. ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *