آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان

آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان 1

اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. علاوه بر مردم عادی بسیاری از کسب و کارها به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام روی آورده و به معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازند. پزشکان هم برای ارتباط با بیماران و مخاطبان و معرفی خدمات خود به این شبکه اجتماعی نیازمند هستند. این شبکه اجتماعی محبوب شامل اصلاحات و کلید واژه‌هایی است که شما به عنوان یک پزشک نیاز دارید با آن‌ها آشنا شوید. جهت دسترسی سریع به مطالب مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.


اصطلاحات اینستاگرام پزشکان

به یاد داشته باشید که فهم کامل و جامع اصطلاحات در اینستاگرام در نحوه کار کردن با اینستاگرام تاثیر می‌گذارد و به نوعی کمک کننده است. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین و اصولی‌ترین اصطلاحات اینستاگرام پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پست (post)

به هر مطلبی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، اصطلاحا پست گفته می‌شود. شما به عنوان یک پزشک می‌توانید مطالب مفید پزشکی خود را به صورت متن، ویدئو و یا حتی عکس نوشته در قالب پست در اختیار کاربران قرار دهید. جالب است بدانید که شما قبل از انتشار پست می توانید محل دقیق مطب خود را نیز در فیلد مربوطه وارد کنید البته به این شرط که مکان کسب و کار خود را از قبل در گوگل مپ ثبت کرده باشید. مخاطب وقتی ببیند شما پستهای باارزشی منتشر می کنید بیشتر جذب شما می شود و با کمک لینک محل کسب و کار به راحتی به شما مراجعه می کند. پس از تاثیر گوگل مپ بر رشد کسب و کار خود غافل نشوید.

استوری (Story)

توسط قابلیت استوری اینستاگرام می‌توان عکس، ویدئو و تصاویر متحرک را برای مدت زمان محدود شده منتشر کرد. معمولا استوری‌ها به مدت 24 ساعت در اینستاگرام قرار می‌گیرند و در این مدت فالورها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال: تاخیر در رسیدن به مطب، تصاویری از هدیه‌ بیماران و مراجعه کنندگان و حتی تخفیف‌های دوره‌ای برای استوری‌ها مناسب هستند.

لایو (Live)

لایو به معنای بخش زنده است. از قسمت استوری می‌توانید برای مخاطبان خود لایو بگذارید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید قسمتی از جراحی به‌صورت زنده برای مخاطبان شما پخش شود. معمولا لایو به مدت 24 ساعت برای دنبال کننده‌های شما در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان

هایلایت (Highlight)

ممکن است مایل باشید برخی از استوری و همچنین لایوهای شما ذخیره باشد تا افراد برای همیشه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. برای این کار می‌توانید استوری و پخش زنده خود را هایلایت کنید.

هایلایت (Highlight)

فالو (follow)

در صورتی که شما به پیج خاصی علاقه داشته باشید و مایل باشید که فعالیت‌های او را دنبال کنید، می‌توانید آن پیج را فالو کنید. معمولا با این کار شما می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها و کلیه فعالیت‌های آن پیج را مشاهده کنید.

فالوئر (follower)

وقتی شما پیج شخصی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوئرهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند، نیز به فالوئرهای پیج شما اضافه خواهند شد. عدد مربوط به Followers که در بالای صفحه پروفایل شما نشان داده می‌شود، بیانگر این موضوع است که چه تعداد افراد پست‌ها و استوری‌های شما را می‌بینند و در واقع دنبال کننده شما هستند.

فالویینگ (Following)

وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید تعداد افراد دنبال شده را ببینید.

کا (k)

معمولا تعداد افرادی که شما دنبال می‌کنید و یا حتی تعداد کسانی که شما را دنبال می‌کنند، در صورتی که بیشتر از 10000 نفر باشند، به صورت k نمایش داده می‌شود. هر هزار عدد معادل یک K است. به این معنا که  پیجی 10 K فالوئر دارد، به این معناست که 10هزار نفر او را فالو کرده‌اند.

فید (Feed)

اولین صفحه‌ای که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید، به عنوان فید شناخته می‎شود. در این صفحه می‌توانید جدیدترین پست‌های پیج‌هایی که فالو کرده‌اید را مشاهده کنید.

بیزینس پروفایل (Business Profile)

بیزینس پروفایل یا همان اکانت تجاری معمولا برای صاحبان کسب و کارها در زمینه فروش محصول و ارائه خدمات ایجاد می‌شود. این قابلیت اینستاگرام این امکان را به شما به عنوان مدیر پیج می‌دهد که بتوانید آمارهای تحلیلی پست را ببینید و اطلاعات خوبی از جنسیت، سن و حتی محل سکونت و علائق مخاطبان خود به دست آورید.

بیزینس پروفایل (Business Profile)

کامنت (Comment)

قرار دادن نظرات در زیر پست‌های دیگران معمولا به عنوان کامنت در اینستاگرام شناخته می‌شود. این نظرات برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند، قابل رویت است و می‌توانند به نظرات شما جواب دهند و یا نظرات شما را نقد کنند.

کپشن (caption)

به زبان ساده، توضیحی که در زیر پست و یا ویدئوهای اینستاگرام منتشر می‌شود، کپشن نام دارد.

منشن (Mention)

اگر قصد داشته باشید در استوری و یا پست خود به نام کسی اشاره کنید، از این قابلیت می توانید استفاده کنید. برای منشن کردن کافی است یک علامت “@” را قبل از آی‌دی اینستاگرام او قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید به عنوان پزشک برای تقدیر و تشکر از هدیه بیمار در استوری، اسم او را در عکس منشن کنید.

پروفایل (Profile)

صفحه‌‌ای که اطلاعات و پست‌های شخصی شما در آن قرار دارد، پروفایل نامیده می‌شود. در پروفایل اطلاعات دیگری مانند بیوگرافی و حتی تعداد فالوورها هم نمایش داده می‌شود.

تیک آبی اینستاگرام

این تیک آبی به این معناست که مخاطب به راحتی متوجه می شود آیا این پیج، فیک هست یا اصلی. بنابراین هر چه محتوای شما جذاب و خوب باشد و تعداد فالوورهای شما بالا باشد به راحتی می توانید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. برای دانستن اینکه چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم خواندن این مقاله از نان شب هم واجبتر است.

فالوبک ( Follow Back)

فالوبک یکی از پر استفاده‌ترین اصطلاحات اینستاگرام محسوب می‌شود. اگر فردی شما را در اینستاگرام دنبال کند و شما هم متقابلا آن شخص را فالو کنید، در واقع شخص را فالو بک کرده‌اید.

صفحه پرایوت (Private) و صفحه پابلیک (Public)

معمولا به اکانت‌هایی که در حالت خصوصی قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید صاحب پیج شما را تایید کند، پرایوت گفته می‌شود. صفحات پابلیک، صفحات آزاد هستند و افراد می‌توانند حتی بدون فالو کردن، به کلیه محتوا و فعالیت‌های آن‌ها دسترسی داشته باشند.

ریپورت کردن (Report)

با قابلیت ریپورت کردن، کاربران اینستاگرام می‌توانند صفحات غیرمجاز را گزارش دهند. اینستاگرام با دریافت گزارش، پیج مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت ریپورت‌های متعدد، نسبت به بسته شدن پیج اقدام خواهد کرد.

ریپورت کردن (Report)

کانفرم کردن (Confirm)

در صورتی که بخواهید درخواست فالو شخصی را بپذیرید، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید کنید و در صورت عدم تایید با Decline رد کنید.

بایو (Bio)

این قابلیت معمولا توسط اکثر کاربران با نام “بایو” شناخته می‌شود. بایو معمولا به یک یا چند جمله نوشته شده برا معرفی خودتان در پروفایل، اشاره دارد. بایو هم مانند فالوور و فالووینگ به همه نشان داده می‌شود

ذخیره پست‌ها (Save to Collection)

این مورد یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید اینستاگرام است. در صورتی که به پست خاصی علاقمند هستید می‌توانید آن را ذخیره کنید و همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

آی‌دی (ID) یا یوزرنیم (Username)

آی دی یکی از پرکابردترین اصطلاحات اینستاگرام است. آی دی یا یوزرنیم هر کاربر، معمولابا دیگری متفاوت بوده و افراد برای وارد شدن به صفحات مختلف، از آن استفاده می‌کنند.

میوت کردن (Mute)

در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری فرد خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید.

هاید کردن استوری (Hide Story)

در صورتی که مایل هستید، استوری‌ها شما برای برخی از کاربران نشان داده نشود، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. این ویژگی توسط گزینه Hide Story From در منوی تنظیمات اینستاگرام در دسترس است.

اکسپلور (Explore)

در بخش اکسپلور اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی این شبکه اجتماعی بر اساس علائق، فلووینگ‌ها و حتی فالورها به کاربران نمایش داده می‌شود.

جستجو (Search)

قابلیت سرچ اینستاگرام کاربر را در یافتن موارد مورد نیاز و حتی پیدا کردن پیج شخصی خاص، کمک می‌کند.

آی‌جی تی وی (IGTV)

کاربران اینستاگرام قادر به آپلود ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه در اکانت خود نیستند. بنابراین با قابلیت IGTV می‌توان فیلم‌های طولانی‌تری را در اینستاگرام قرار داد. شما به عنوان یک پزشک ممکن است بخواهید فیلمی طولانی از نمونه کارهای خود و یا حتی جراحی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

آی‌جی تی وی (IGTV)

اگر شماهم قصد دارید، یک پیج موفق و پربازده داشته باشید و تصمیم دارید مدیریت آن را به افراد متخصص بسپارید، می‌توانید از راهنمایی های متخصصان ما در شرکت مگابرندینگ بهره مند شوید. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه پشتیبانی اکانت های اینستاگرام پزشکی با شماره تلفن 09103996828 تماس حاصل فرمایید.

تماس تصویری (Video Call)

افراد می‌توانند از طریق تماس تصویری در اینستاگرام با هم در ارتباط باشند. حتی اینستاگرام تماس تصویری به صورت گروهی تا چهار نفر به صورت همزمان را پشتیبانی می‌شود.

تگ (Tag)

ممکن است شما بخواهید یک عکس دسته جمعی با همکاران و دوستان خود را اینستاگرام منتشر کنید و قصد دارید افرادی که در عکس هستند معرفی شوند، می‌توانید از قابلیت تگ کردن استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است قبل از آیدی اینستاگرام افراد از علامت @ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ دلیلی که پزشکان به اینستاگرام نیاز دارند

دایرکت (DIRECT)

دایرکت به معنای ارسال پیام خصوصی است. ممکن است شما به عنوان پزشک بخواهید برخی از سوالات بیماران و دنبال کننده‌های خود را به صورت خصوصی پاسخ دهید بدون اینکه دیگران متوجه شوند، بنابراین می‌توانید در قسمت دایرکت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

لایک (Like)

معمولا علاقه و توجه شما به پستی در اینستاگرام به معنای لایک است. در اینستاگرام شما می‌توانید پست‌ها و کامنت‌ها را لایک کنید.

نوتیفیکیشن (Notification)

در صورتی که مخاطبان شما پست شما را لایک کنند، کامنت بگذارند و یا حتی شما را فالو کنند، تمام این موراد به صورت نوتیفیکیشن به شما گزارش خواهد شد.

فیلتر (Filter)

فیلترها به عنوان افکت‌های رنگی برای انتشار فیلم، عکس و استوری در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. از این فیلترها برای زیبایی بیشتر پست‌ها استفاده می‌شود.

آشنایی با اصطلاحات پایه‌ای و حتی ابتدایی اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اما در ادامه اگر می‌خواهید به عنوان یک پزشک، در اینستاگرام بیشتر دیده شوید و با پست‌های جذاب و تاثیر گذار در اینستاگرام کسب‌وکار خود را رونق دهید، می‌توانید هشت ویژگی یک پست طرفدار پزشکی را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *