هشت ویژگی یک پست پرطرفدار پزشکی

ویژگیهای مشترک پستهای اینستاگرامی خوب

روزانه پستهای پزشکی زیادی در اینستاگرام منتشر می شود. اما کدام یک از این پست ها مورد توجه کاربران هستند؟ تمام پست های اینستاگرامی خوب ویژگی های مشترکی دارند. ما در این مقاله به مهمترین ویژگی های یک پست خوب خواهیم پرداخت. فرقی نمی کند درباره سرماخوردگی بنویسید یا یک عمل جراحی تهاجمی، برای اینکه پست اینستاگرامی خوبی بنویسید باید به نکات زیر توجه کنید. شما می توانید برای دسترسی سریعتر به نکات از فهرست زیر هم استفاده کنید.


نکته اول: صمیمی بنویسید

سعی کنید عنوان کپشنی که برای پست خود می نویسید لحن صمیمیانه و دوستانه ای داشته باشد. کاربران اینستاگرام معمولا از رسمی بودن خوششان نمی آید. محتوای پستهای پزشکی شما به اندازه کافی علمی و رسمی هستند، بنابراین لحن رسمی کپشن شما، به راحتی کاربران را از صفحه تان فراری می دهد. آنها با خواندن اولین خط پست شما به این نتیجه می رسند که باید سراغ پیج دیگری بروند.


نکته دوم: عامیانه بنویسید

یادتان باشد که اینستاگرام پزشکس ما به هیچ وجه ژورنال پزشکی نیست. پس نباید با مردم در اینستاگرام با همان لحنی که در ژورنالهای تخصصی مقاله منتشر می کنید، صحبت کنید. کاربران شما از هر قشر، سن و تحصیلاتی هستند؛ بنابراین باید مطالب پزشکی را به زبان عامیانه و طوری که همه محتوای آن را بفهمند انتشار دهید.


نکته سوم: از هشتگها درست استفاده کنید

هشتگها زنجیره ای هستند که مطالب مرتبط را در اینستاگرام به هم پیوند می دهند. پس حتما در پست خود از هشتگها استفاده کنید؛ به خصوص هشتگهای محبوبی که مربوط به موضوع پست شما هستند را حتما استفاده کنید. به هیچ عنوان هشتگهایی که مربوط به عنوان کپشن شما نیست را به کار نبرید. از هشتگها  خیلی زیاد یا کم استفاده نکنید. برای مرتب و حرفه ای بودن صفحه تان، هشتگها را از متن اصلی جدا کنید و بین هشتگها حتما فاصله بگذارید. اگر هشتگها را پشت سر هم بنویسید، خواندن آنها دشوار می شود. حتی می توانید همه هشتگها را در کپشن استفاده نکنید و بعضی از آنها را در اولین کامنت زیر پست بگذارید.

دانستن این نکته ضروری است که اگر پیج شما بیزینسی باشد و درست و اصولی از هشتگها استفاده کنید، اینستاگرام از طریق اطلاعات آماری پایین هر پست به شما می گوید که چه میزان جذب مخاطب داشته اید. دانستن جواب این سوال که چرا پیج شما باید بیزینس باشد به شما در درک این موضوع کمک می کند.

استفاده از هشتگ درست


نکته چهارم: از محتوای ترکیبی استفاده کنید

برای صفحه اینستاگرام خود محتوایی که تولید می کنید بهتر است ترکیبی از متن و ویدئو باشد. به این معنی که گاهی می توانید درباره روش تشخیص یک بیماری از متن استفاده کنید و در پست بعدی، ویدئویی از نحوه درمان آن قرار دهید. ویدئوها همیشه برای مخاطب جذاب است و او را در صفحه نگه می دارند. کپشن نویسی یا همان متن نیز به شما کمک می کند در جستجوهای اینستاگرامی کاربران بتوانید آنها را به صفحه خودتان بکشانید.


نکته پنجم: از پست های آلبومی استفاده کنید

پست های چند صفحه ای یا آلبومی از جدیدترین امکانات اینستاگرام است. این امکان جدید در اینستاگرام پزشکان کاربرد زیادی دارد و می توانید محتواهای چند صفحه ای تولید کنید. مثلا عکسهای مربوط به قبل و بعد از یک جراحی، یا عکس هایی که عوارض یا علائم یک بیماری را نشان می دهند. برای انجام این کار کافی است چند عکس را در یک پست آلبومی منتشر کنید. مثلا در اینستاگرام پزشکی خود می توانید درباره روش های درمان هر بیماری، یک پست چند صفحه ای درست کنید. در هر صفحه یک روش درمانی را به مخاطبان معرفی کنید. کاربران با ورق زدن آلبوم می توانند همه عکسهای شما را ببینند. پستهای آلبومی اجازه می دهند مطالب زیادی را خلاصه کنید و بدون سر رفتن حوصله مخاطب همه را در یک پست تحویل او دهید.

اگر شما هم برای مدیریت سایت و پیج پزشکی خود نیاز به کمک دارید می توانید از تخصص و تجربه تیم مگابرندینگ استفاده کنید. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09103996828 تماس بگیرید.


نکته ششم: پستهای تعاملی بنویسید

یکی از ویژگی های پستهای اینستاگرامی خوب این است که در عنوان کپشن یک سوال مطرح می شود. با پرسیدن یک سوال و دریافت عقاید و نظرات کاربران، تعامل شما با آنها بیشتر می شود. بسیار مهم است که به سوالات کامنتها پاسخ دهید. حتی با منشن کردن پاسخ برای کاربران و مخاطب قرار دادن آنها، تاثیر مثبتی روی آنها می گذارید و مشارکت آنها را در پست های بعدی بیشتر می کنید. برای منشن کردن کافی است علامت @ را در ابتدای نام فرد بنویسید. علاقه کاربران به پرسش و پاسخ را به ویژه در اینستاگرام پزشکان می توان دید. مثلا پست پزشکی در مورد علائم یک بیماری، با تعداد زیادی سوال در کامنتها همراه است. کاربران درباره علائم خود شروع به صحبت می کنند. با انتشار پستهای تعاملی نه تنها تعامل پیج شما با کاربران بیشتر می شود بلکه احتمال تبدیل کاربران به مراجعه کنندگان مطب شما بسیار زیاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اهمیت لایو اینستاگرام برای پزشکان

قرار دادن پست های تعاملی در اینستاگرام


نکته هفتم: مرتب و پاراگراف بندی شده بنویسید

برای اینکه صفحه اینستاگرام شما مرتب، تمیز و حرفه ای به نظر برسد، باید متنی که برای عنوان کپشن خود می نویسید مرتب باشد. پاراگراف بندی را در متن رعایت کنید و هر پاراگراف به یک موضوع اختصاص دهید. مثلا اگر پست شما به علائم و روش تشخیص یک بیماری اختصاص دارد، علائم بیماری را در یک پاراگراف  و نحوه تشخیص آن را در یک پاراگراف جداگانه بنویسید. سعی کنید بیش از 2 الی 3 پاراگراف در یک پست ننویسید. با یک اینتر زدن حتما پاراگرافها را از هم جدا کنید.


نکته هشتم: بیشتر به علائم بپردازید تا به درمان

تحلیل داده های اینستاگرام های پزشکی نشان می دهد که جذاب ترین پستها برای کاربران خواندن کپشن هایی با موضوع علل ایجاد یک عارضه یا بیماری و نیز علائم آنها است. بهتر است در پست های خود چیزی در مورد درمان ننویسید. زیرا همانطور که خودتان بهتر از هر شخص دیگری می دانید، درمان یک بیماری برای افراد مختلف، متفاوت است. نمی توان برای همه یک نسخه نپیچید. ولی می توانید به صورت کلی به روشهای درمان برخی بیماری ها اشاره کنید. با نوشتن علائم بیماری، مخاطبان را به خواندن پستهای علمی تشویق کنید.

این را به خاطر داشته باشید که اگر با اصطلاحات اینستاگرام آشنا باشید و تمامی اصول و قواعد اینستاگرام را به خوبی پیاده سازی کنید مخاطبین شما پیج اینستاگرام شما را بیشتر به دوستان و اطرافیان خود معرفی می کنند. این امر باعث می شود روز به روز تعداد فالورهای شما بیشتر شود و زمانی که اقدام یه گرفتن تیک آبی اینستاگرام نمودید شانس بیشتری برای دریافت آن داشته باشید. یکی از مهمترین قواعد اینستاگرام داشتن بیو حرفه ای است. شما در مقاله نکات نوشتن بیوی اینستاگرام بهترین آموزشها را در این رابطه بدست خواهید آورد.

در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات برای نوشتن یک پست خوب پزشکی را برای شما توضیح دهیم. اگر سوالی هست که جواب آن را نگرفته اید در قسمت نظرات زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

4/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *