هفت گام برای نوشتن یک بیوی اینستاگرام حرفه ای

اینستاگرام

اینستاگرام محیط فوق العاده ای برای جذب مخاطبان و معرفی تخصص و توانایی های شماست. انتخاب و نگارش Bio اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. چون کاربران فقط دنبال اطلاعات نیستند بلکه صحت، منبع محتوا و اطلاعات هم برای آنها بسیار مهم است. به خصوص وقتی صحبت از سلامت و اطلاعات پزشکی است که با جان افراد سر و کار دارد، بیوی اینستاگرام پزشکان برای کاربران اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. بنابراین لازم است دوباره نگاهی به بیوی پروفایل خود بیندازید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت برای نوشتن یک بیوی پروفایل خوب و حرفه ای چه نکاتی را باید رعایت کنید. جهت دسترسی سریع به مطالب مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.


بیوی اینستاگرام چیست؟

بیو یا Bio در واقع مخفف کلمه بیوگرافی است. بیوگرافی قبل از پست های شما و زیر عکس پروفایل یا همان آواتار شما نمایش داده می شود. در اینستاگرام نیز مثل هر شبکه اجتماعی دیگری، فضایی برای پروفایل کاربران در نظر گرفته شده است. کاربران از طریق پروفایل خود به دیگران اعلام می کنند که چه کسی هستند، صفحه آنها چه نوع محتوایی دارد، از چه طریق می توان با آنها ارتباط برقرار کرد و خیلی چیزهای دیگر.

بیوگرافی شما در اینستاگرام در واقع حکم شناسنامه را برای شما دارد. با رعایت نکات زیر شما هم می توانید یک بیوی اینستاگرام پزشکی خوب برای پیج خود داشته باشید:


گام اول: عکس پروفایل تان باید نشان دهد شما پزشک هستید

برای کاربران مهم است که بدانند مخاطب چه کسی هستند. به همین دلیل تصویر پروفایل یا همان آواتار اینستاگرام شما از اهمیت زیادی برخوردار است. هر چند این عکس بسیار کوچک است ولی کاربر را به خود جذب می کند. یک عکس جذاب با روپوش پزشکی به مخاطبان شما می گوید که در این صفحه با یک پزشک سر و کار دارند و محتوای تولید شده مورد تایید یک فرد متخصص است. این کار به جلب اعتماد مخاطبان کمک زیادی می کند. پس فرصت را از دست ندهید و اگر آواتار شما عکسی نیست که شغلتان را نشان دهد حتما آن را تغییر دهید.

پروفایل پزشکی


گام دوم: نام و نام کاربری خود را به دقت انتخاب کنید

نام شما در زیر آواتار و بالای بخش بیوگرافی قرار می گیرد. نام کاربری تان هم در بالای صفحه پروفایل نمایش داده می شود. نام و نام کاربری شما در اینستاگرام از این جهت اهمیت دارند که:

  • هر دو قابلیت جستجو شدن در اینستاگرام را دارند.
  • پیج های دیگر اینستاگرام می توانند در پست های خود نام کاربری شما را تگ کنند.

در نوشتن نام خود حتما از عنوان «دکتر» استفاده کنید. برای رقابت با نامهای مشابه خودتان، بهتر است نام خود را به طور کامل با همه پیشوندها و پسوندهای آن بنویسید.

بیشتر بخوانید: چرا فعالیت در اینستاگرام از نان شب واجب تر است


گام سوم: تخصص و فیلدهای تخصصی خود را ذکر کنید

اگر در فیلد خاصی به صورت تخصصی کار می کنید حتما آن را در بیوی خود بیاورید. مثلا اگر ایمپلنت انجام می دهید یا نوع خاصی از عمل زیبایی باید این مورد را در بیوی خود بگویید. ذکر این موارد در بیو می تواند به رشد کسب و کار شما سرعت ببخشد و در ضمن مخاطبان از همان ابتدا متوجه می شوند با چه خدماتی در این پیج روبرو هستند.

معرفی تخصص خود


گام چهارم: وب‌سایت خود را معرفی کنید

اگر اکانت بیزینس دارید، می توانید در بخش بیوی اینستاگرام خود لینک وب‌سایت تان را قرار دهید. این کاری است که تمام افراد حرفه ای برای صفحات رسمی خود از آن استفاده می کنند. به این ترتیب افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر یا خاصی در مورد تخصص شما هستند به راحتی می توانند از طریق بیوی اینستاگرام شما به وب سایت تان وارد شوند. از این طریق می توانید بازدید وب سایت خود را نیز افزایش می دهید.
داشتن یک وبسایت خوب برای شما خیلی مهم است. به همین دلیل است که ما این روزها برای همه پزشکان طراحی وبسایت پزشکی را با رعایت مهمترین نکات طراحی انجام می دهیم. پزشک عزیز اگر شما هنوز برای طراحی وبسایت خود اقدام نکردید پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را حتما بخوانید:

پیشنهاد ویژه: چرا پزشکان به وبسایت نیاز دارند؟


گام پنجم: در Category تخصص خود را معرفی کنید

در بخش دسته‌بندی یا Category تخصص خود را مشخص کنید که پزشک عمومی هستید یا متخصص و اینکه در چه شاخه ای از پزشکی تخصص دارید. اگر حساب کاربری شما از نوع تجاری باشد، برای معرفی تخصص پزشکی خود به جز فضای اختصاصی Bio، از فضاهای دیگری که اکانت تجاری برای شما ایجاد می کند نیز می توانید بهره ببرید.

دسته بندی اینستاگرام

اگر شما هم می خواهید یک پیج پزشکی موفق و پر بازدید داشته باشید، می توانید از راهنمایی های متخصصان ما در شرکت مگابرندینگ بهره مند شوید. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه پشتیبانی اکانت های اینستاگرام پزشکی با شماره تلفن 09103996828 تماس حاصل فرمایید.


گام ششم: از قابلیت دکمه‌های تماس استفاده کنید

یکی از امکاناتی که اینستاگرام برای اکانت های بیزینس اضافه کرده، دکمه های تماس هستند. این لینکها اجازه می دهند فضای Bio را برای موارد دیگر مورد استفاده قرار دهید. برای ایجاد صفحه اینستاگرام پزشکی خود بهتر است از اکانت تجاری استفاده کنید. Bio فقط 150 کاراکتر فضا دارد. با باز کردن حساب تجاری برای پیج پزشکی خود می توانید از این 150 کاراکتر بهترین بهره را ببرید. دکمه‌ها تماس یا Call To Action فقط در اینستاگرام نمایش داده می شوند و از طریق صفحات وب قابل مشاهده نیستند.


گام هفتم: حتما آدرس مطب را درج کنید

وارد کردن آدرس کامل و دقیق مطب و ساعات کاری مطب به کاربران کمک می‌کند به راحتی به موقعیت مکانی مطب شما دست پیدا کنند. برای این کار می توانید از دکمه Direction اکانت های تجاری هم استفاده کنید. با کلیک کاربران روی Direction، آدرس مطب شما روی نقشه ظاهر خواهد شد.


گام هشتم: از دکمه تماس تلفنی استفاده کنید

در اکانت های تجاری اینستاگرام، امکان برقراری تماس تلفنی کاربران با شما به وجود آمده است. پزشکان می توانند به کمک دکمه Call یا تماس، یک شماره تلفن را که همواره قادر به پاسخگویی باشد به بیوی پروفایل خود اضافه کنند. بیماران با کلیک روی دکمه تماس می توانند همان لحظه با مطب شما تماس بگیرند. بهتر است از شماره هایی که غالبا در دسترس نیستند استفاده نکنید. بهترین شماره تماس می تواند شماره تماس مطب شما باشد.

اگر می خواهید با دیگر اصطلاحات اینستاگرام آشنا شوید مقاله آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان به شما اطلاعات جامع و کاملی خواهد داد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *