تاثیر تبلیغات دهان به دهان در حوزه پزشکی

اثر تبلیغات دهان به دهان در حوزه پزشکی

تبلیغات دهان به دهان یکی از استراتژی های مهم در بازاریابی در همه کسب و کارها و به خصوص خدمات درمانی است. به دلیل اهمیت تبلیغات دهان به دهان برای پزشکان و کلنیک ها قصد داریم در این مقاله به همین موضوع بپردازیم. برای دسترسی سریعتر به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده  کنید.


بازاریابی دهان به دهان

یکی از اثر بخش ترین روش های تبلیغات برای جذب بیمار به مطب که اتفاقا بدون هزینه هم هست، تبلیغات دهان به دهان است.  در این نوع تبلیغات، بیماران برای انتخاب پزشک به پیشنهادها و توصیه های بیمارانی که همان مشکل را داشتند، توجه می کنند. تبلیغات و روش های دیگر بازاریابی هر چند باعث جلب توجه بیمار می شوند، اما کافی است یک بیمار راضی یا ناراضی درباره خدمات و درمان شما با دیگران صحبت کند.
تاثیر تبلیغات دهان به دهان بر ترجیحات مشتری بسیار زیاد است. معمولا بیمار ترجیح می دهد نتایج تحقیق خود را در مورد یک پزشک یا کلنیک کنار گذاشته و از پیشنهاد بیماران قبلی پیروی کند. حتی در مطب شما درباره کیفیت خدماتتان از دیگر بیماران سوال می کنند. فراموش نکنید که تبلیغات شما چیزی است که شما درباره خودتان می گویید. اما تبلیغات دهان به دهان چیزی است که دیگران درباره شما می گویند.


انواع تبلیغات دهان به دهان

قبلا تبلیغات دهان به دهان فقط به صورت پرس و جو درباره خدمات یک پزشک یا کلنیک از بیماران دیگر، دوستان و خانواده بود. این نوع تبلیغات دهان به دهان هنوز پار برجاست. با گسترش فضاهای مجازی نوع دیگری از تبلیغات دهان به دهان در فضای مجازی ایجاد شده است.
بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی در فضاهایی مثل اینستاگرام بسیار در جذب بیمار تاثیر گذار است. فضای مجازی پرس و جو درباره پزشکان را برای مردم راحتتر کرده است. آنها می توانند در کمترین زمان، به بیشترین بیماران قبلی شما دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه های تبلیغات در حوزه پزشکی

انواع تبلیغات دهان به دهان


تاثیر تبلیغات دهان به دهان

بیش از 70 درصد تبلیغات دهان به دهان موثر هستند. طبق تحقیقات انجام شده، بیش از نیمی از بیماران با توجه به نظر دیگران پزشک خود را انتخاب می کنند. نظرات بیماران یا دوستان و اقوام به راحتی می تواند نظر بیمار برای انتخاب پزشک را تغییر دهد. در حقیقت، به طور طبیعی انسانها تمایل به پیروی از نظر جمعی دارند. بنابراین تبلیغات دهان به دهان مثبت می تواند تعداد بیماران مطب یا کلنیک شما به طور چشمگیری افزایش دهد.


استراتژی بازاریابی دهان به دهان

حالا که با اهمیت تبلیغات دهان به دهان آشنا شدید، لازم است بدانید که چه عواملی بر بازاریابی دهان به دهان تاثیر گذار هستند و باعث جذب یا دفع بیمار از مطب یا کلنیک شما می شود. طبق تحقیقی که در مراکز درمانی انجام شده عوامل زیر در رضایت بیماران موثر هستند:

  • نحوه همکاری و هماهنگی کارکنان با یکدیگر
  • فضای مثبت مطب یا کلنیک
  • نحوه رسیدگی به شکایات و نارضایتی آنها
  • میزان توجهی که به بیمار می ‌شود
  • میزان اطلاعاتی که پرسنل مطب یا کلنیک در اختیار بیماران قرار می ‌دهند
  • شیوه برخورد و مهارت پرسنل

با توجه به این موارد می توانید رضایت بیماران را جلب کنید و از تاثیر تبلیغات دهان به دهان بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: منشی مطب آخرین حلقه تبلیغات


نکات مهم در تبلیغات دهان به دهان

اگر به دنبال تبلیغات دهان به دهان مثبت برای مطب یا کلنیک خود هستید، پیشنهاد می کنیم نکات زیر را در نظر بگیرید:

بیماران خود را بشناسید

بیماران مسن به توصیه های پزشک خود اهمیت می دهند. با تعامل کادر خود می توانید نظر مثبت این دسته را جلب کنید. مثلا کارکنان شما در دادن اطلاعات، توجه به بیمار، رسیدگی به شکایات بیمار و مواردی شبیه این تعامل بیشتری با بیمار نشان دهند.
افراد جوانتر بیشتر در بازیاریابی دهان به دهان الکترونیک می توانند به شما کمک کنند. بنابراین در فضاها حضور موثر و پر رنگ داشته باشید. به سوالاتی که در مورد پستها از شما پرسیده می شود حتما پاسخ دهید. مطمئن باشید که تبلیغات کاربران شما در فضای مجازی می تواند به جذب بیماران بیشتر کمک کند.

نکات مهم در تبلیغات دهان به دهان

بیشتر بخوانید: چرا فعالیت در اینستاگرام از نان شب واجب تر است

از تبلیغات منفی نترسید

یک بیمار راضی می تواند به بیماری که از خدمات شما ناراضی بوده انگیزه بدهد تا از کار شما دفاع و خدمات شما را تبلیغ کند. بنابراین از نظرات منفی در مورد کارتان نترسید. این نوع تعامل را می توانید در بین کاربران پیج اینستاگرام خود ببینید.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *