مهمترین نکات بودجه بندی در تبلیغات پزشکی

مهمترین نکات بودجه بندی در تبلیغات پزشکی

دو نوع روش تبلیغات برای پزشکان و کلنیک ها وجود دارد: روشهای آفلاین و روشهای آنلاین تبلیغ. در این مقاله قصد داریم به روش تعیین بودجه تبلیغات آنلاین بپردازیم. این بودجه بندی تبلیغاتی صرفا در مورد هزینه های تبلیغات نیست. توصیه می کنیم قبل از اقدام به تبلیغ حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. برای دسترسی سریع می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.


محل تبلیغ آنلاین

در این روش پزشکان و کلنیک ها می توانند تبلیغات پزشکی خود را در فضاهای پر مخاطبی مثل گوگل ادورز، یوتیوب، اینستاگرام، سایت های پر بازدید، خبرگزاری های آنلاین، تبلیغات بنری و … قرار دهند. محدودیتهایی که در تبلیغات آفلاینی مثل تبلیغات چاپی هست، در تبلیغات آنلاین وجود ندارد.


نحوه بودجه بندی تبلیغ آنلاین

برای اینکه تبلیغات موثری داشته باشید، باید به درستی تبلیغات خود را از نظر هزینه، محل تبلیغ، مخاطب و غیره بودجه بندی کنید. برای بودجه بندی موثر و درست تبلیغ خود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

انتخاب ابزار تبلیغاتی

برای انتخاب بهترین ابزار جهت تبلیغات پزشکی و کلنیک ها،  هزینه ابزار تبلیغاتی و پیامی که قرار است منتشر شود در انتخاب ابزار تبلیغاتی عامل تعیین کننده ای است. پیش از تبلیغ باید از خود بپرسید هزینه ای که برای تبلیغ می پردازید آیا شما را به هدفتان (افزایش فالوور، افزایش فروش، ….) خواهد رساند یا نه؟ آیا پلتفرمی که برای تبلیغات خود انتخاب می کنید برای پیامی که قرار است منتشر شود مناسب است؟ پاسخ به هر یک از این سوالات می تواند در انتخاب ابزار تبلیغاتی شما موثر باشد.

تعیین هدف تبلیغ

پیش از تبلیغ کلنیک یا مطب خود باید در مورد هدف تان از تبلیغ سوال کنید. به طور مثال قبل از اقدام به هر کاری باید مشخص کنید که:

  • هدف شما از این تبلیغ برندسازی پزشکی است، جذب فالوور و بازدید از سایت، …؟
  • قصد دارید تعداد تماس هایتان را بیشتر کنید یا میزان فروش را؟
  • به دنبال اطلاع رسانی در مورد دستگاه ها و خدمات پزشکی جدید خود هستید؟

تعیین همه این موارد به هدفمندی کمپین تبلیغاتی شما کمک زیادی کرده و در انتخاب ابزار تبلیغ و نوع محتوا نیز بسیار اثرگذار است.

بودجه بندی تبلیغ آنلاین براساس تعیین هدف تبلیغ

بیشتر بخوانید: کجا و چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

مخاطب کیست؟

دانستن پاسخ این سوال به هدفمندی تبلیغات شما و بازدهی موثر آن کمک می کند. در بودجه بندی تبلیغات پزشکی لازم است بدانید که برای چه کسی تبلیغ می کنید و جامعه هدف تان شامل چه افرادی است. مثلا برای تبلیغ لیزر موهای زائد بیکینی که بیشتر در بین جوانان مخاطب دارد باید تبلیغ خود را برای این سنین بودجه بندی کنید. اگر تبلیغی با عنوان درمان نازایی را برای مخاطبی با جنسیت مذکر یا افرادی که در سنین باروری قرار ندارند، ارسال کنید به نظرتان چه اتفاقی می افتد؟

پس در موفقیت تبلیغات آنلاین و حتی آفلاین مهم است که تبلیغ تان به دست بیمارانی برسد که از نظر سنی و جنسیتی هدف تبلیغ شما هستند. این موضوع به شدت بر بودجه بندی شما تاثیر گذار است و عامل تعیین کننده ای برای انتخاب رسانه، ابزار تبلیغ، محتوای تبلیغ پزشکی و … به حساب می آید.

بودجه تبلیغاتی

هزینه ای که برای تبلیغات خود در نظر گرفته اید، فاکتور موثری است که می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. این اولین سوالی که برای تصمیم گیری راجب به تبلیغ کردن باید از خودتان بپرسید: چقدر قرار است هزینه شود؟ پاسخ این سوال روی انتخاب ابزار، شکل محتوا (ویدئو، بنر، …) و غیره تاثیر می گذارد. حتی می تواند هدف شما را برای تبلیغات نیز تغییر دهد.

اغلب تصمیم گیری درباره بودجه تبلیغات کار سختی است. انتخاب بین مبلغ تبلیغ یا اثربخشی و بازده بالاتر تبلیغات یک چالش اساسی است. مشورت با افراد متخصص در این باره می تواند به تصمیم گیری بهتر شما کمک کند. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه تبلیغات در حوزه پزشکی با شماره تلفن  09103996828 تماس حاصل فرمایید.

بودجه تبلیغاتی


کمپین تبلیغاتی شما درست کار می کند؟

در بودجه بندی کمپین تبلیغاتی کلنیک یا مطب خود پیش از هر چیز باید چند نکته بسیار مهم را برای موفقیت خود در تبلیغات پزشکی مشخص کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

مشخص شدن جامعه هدف

تعیین جامعه هدف برای تبلیغ پزشکی از نظر سن و جنسیت باعث می شود پول و زمان خود را برای تبلیغات به هدر ندهید و بازخورد مورد نظرتان را از تبلیغ داشته باشید. از دیگر مزایای تعیین جامعه هدف برای کمپین پزشکی می توان به مواردی مثل:

  • انتخاب بهترین و مناسب ترین ابزارهای تبلیغاتی
  • رساندن پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطب
  • اطمینان از رسیدن تبلیغ به دست مخاطب هدف

اشاره کرد.

انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی برای کمپین

همانطور که در بالا ذکر شد، تعیین هدف کمپین و جامعه مخاطب آن می تواند به انتخاب ابزار تبلیغات کمک کند. فاکتور دیگر هزینه ای است که برای تبلیغ پزشکی خود کنار گذاشته اید. بودجه تبلغات شما می تواند در انتخاب ابزار تبلیغات آنلاین موثر باشد. همچنین در نظر داشته باشید که افراد مختلف در سنین مختلف به رسانه خاصی علاقه نشان می دهند.
باید دید مخاطب شما به کدام رسانه علاقه دارد و بیشتر از آن استفاده می کند. آژانس های تبلیغاتی اطلاعات به روزی در این مورد دارند و می توانند به شما در انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی و نیز بودجه بندی صحیح کمپین تبلیغاتی آنلاین تان کمک کنند.

تعیین هدف کمپین تبلیغاتی

باید هدف شما از به راه اندازی کمپین تبلیغاتی تان مشخص باشد. از کلی گویی در این زمینه بپرهیزید و حتما وارد جزئیات شوید. مثلا باید هدفتان از کمپین تبلیغاتی را با جزئیاتی از این قبیل کاملا مشخص کنید:

  • جذب 100 بیمار برای انجام فلان تست پزشکی با فلان دستگاه یا روش جراحی
  • افزایش تعداد تماس ها برای رزرو وقت قبلی (مثلا 80 تماس در روز)
  • افزایش بازدید سایت
  • افزایش فالوورهای پیج اینستاگرام پزشکی ما
  • هدف شما کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت است؟
  • قصد شما از کمپین تبلیغاتی پرسونال برندینگ پزشکی است یا فروش خدمات

تعیین هدف کمپین تبلیغاتی

با مشخص کردن چنین جزئیاتی می توانید هدف کمپین پزشکی خود را مشخص کرده و به نتایج مورد انتظارتان دست پیدا کنید. این بخش مهمی از کار تبلیغات است که آژانس های تبلیغاتی می توانند در این زمینه به شما بهترین مشاوره را بدهند.

اگر زمان یا تجربه کافی در بودجه بندی تبلیغات ندارید و یا می خواهید در کمترین زمان به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید، مشورت با افراد متخصص در این زمینه می تواند به شما کمک کند. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه تبلیغات پزشکی با شماره تلفن 09103996828 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *