اینفلوئنسر مارکتینگ و اهمیت آن در حوزه پزشکی

اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی

احتمالا تا به حال واژه اینفلوئنسر مارکتینگ به گوشتان خورده باشد! اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک روش نوین و موثر در تبلیغات دیجیتال در نظر گرفته شده است. با اینکه مرتبا رسانه‌ها به اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره می‌کنند،  با این حال، هنوز هم افرادی وجود دارند که واقعا نمی‌دانند که بازاریابی تأثیرگذار چیست؟ در این برندها با افراد تاثیر گذار و افرادی که صفحات زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، همکاری خواهند کرد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در زمینه پزشکی حائز اهمیت است؟ برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.


اینفلوئنسر کیست؟

قبل از هرچیز بهتر است بدانیم که اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟
اگر به طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، بدون شک افراد زیادی را دیده‌اید که فالوورها و مخاطبان زیادی دارند. دلیل محبوبیت صاحب صفحه و یا محتوای ارزشمند و سرگرم کننده‌ای است که برای مخاطبان خود تولید می‌کنند. به عبارتی ساده‌تر، افرادی که در شبکه‌های اجتماعی محتوای مفید و سرگرم کننده‌ای برای مخاطبان خود منتشر می‌کنند، به عنوان افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر شناخته می‌شوند.


انواع اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی

مشهور بودن اینفلوئنسرها معمولا با تعداد مخاطبان و فالوورهای آنان سنجیده می‌شود. اینفلونسرها در حوزه تبلیغات معمولا به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

سلبریتی‌ها یا افراد مشهور

ممکن است بارها واژه سلبریتی را شنیده باشیم! سلبریتی‌‌ها، افراد مشهوری هستند که به واسطه کانال‌های اجتماعی مختلف همانند رسانه، سینما، موسیقی و … شهرت پیدا کرده‌اند. این اشخاص به واسطه تولید محتوای ارزشمند برای برندها، به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر محسوب می‌شوند.

واینرها

واینرها معمولا به اشخاصی اطلاق می‌شود که محتواهای جذاب و سرگرم کننده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این افراد معمولا دنبال کننده و مخاطبان زیادی دارند و به همین می‌تواند تبلیغات برند را به گوش طرفداران خود برسانند.

انواع اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی

بلاگرها

بلاگرهای شبکه های اجتماعی معمولا در یک زمینه خاص فعالیت دارند و در آن زمینه نظرات و تجربیات خود را با مخاطبان به اشتراک خواهند گذاشت. بلاگرها می‌توانند به معرفی کامل کالا و خدمات بپردازند و ویژگی و حتی معایب آن را برای مخاطبان شرح دهند.

میکرو اینفلوئنسرها

میکرو اینفلوئنسرها معمولا رابطه نزدیکتری با مخاطبان خود دارند و تاثیر گذاری آن‌ها بیشتر است، همچین تعداد فالوورهای کمتری دارند و معمولا در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند.

انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب برای پیج های پزشکی، گاها در برخی از موارد، دشوار است. به همین دلیل برای صرفه جویی در زمان و هزینه بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای ارتباط با متخصصان ما در زمینه پشتیبانی تبلیغات با شماره تلفن 09103996828 تماس حاصل فرمایید.


اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

همان طور که اشاره شد، اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که بر استفاده از  افراد تاثیر گذار  برای هدایت پیام برند شما به بازار بزرگ متمرکز است. شما به عنوان یک پزشک ممکن است مایل باشید حوزه خدماتی خود و نوع فعالیت ارائه شده را از طریق اینفلوئنسرها به گوش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی بسپارید. هرچه تعداد مخاطبان و دنبال کننده‌های اینفلوئنسرها بیشتر باشد، به واسطه اعتمادی که افراد به آن‌ها دارند، بهتر می‌توانند در جهت برند پزشکی شما تبلیغ کنند.


اینفلوئنسرها چگونه در موفقیت برند پزشکی سهیم هستند؟

برای اینکه بتوانید در روش بازاریابی تاثیر گذار، موفقیت بیشتری به دست آورید، تعداد طرفداران خود را افزایش دهید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

با اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کاری خود، همکاری داشته باشید

به عنوان یک پزشک با توجه به زمینه پزشکی و نوع فعالیت خود، افراد شناخته شده و تاثیر گذار در همان زمینه بر اساس محل اقامت، حوزه فعالیت و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را شناسایی کنید و سپس تصمیم به همکاری با آن‌ها بگیرید. اگر بتوانید با اینفلوئنسر باتجربه در زمینه کاری خود همکاری کنید به جرات می توان گفت که شما یکی از بهترین شیوه های تبلیغات در حوزه پزشکی را هدف قرار داده اید چرا که وی با استفاده از مهارتهای خود برای شما درآمد خوبی را رقم خواهد زد.

سهم اینفلوئنسرها در موفقیت برند پزشکی

با اینفلوئنسرها به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید

برای اینکه بتوانید کالا و خدمات خود را در معرض دید افراد مشهور و شناخته شده بگذارید، می‌توانید با یک پیام ساده در شبکه‌های اجتماعی با آنان ارتباط برقرار کنید.

رویکرد خود را برای بازاریابی تأثیرگذار با دقت در نظر بگیرید

وقت خودرا صرف تحقیق کنید. قبل از همکاری با اینفلوئسرها یک استراتژی، بودجه و برنامه مشخص برای تبلیغات پزشکی خود تعیین کنید. دقیقا به اینفلوئنسرها توضیح دهید که چه انتظاری از آنان دارید. قالب محتوای خود را در اختیار آنان بگذارید و تعیین کنید که محتوای شما باید به صورت عکس، فیلم و یا حتی فایل صوتی باشد و یا اینکه ترکیبی از آن‌ها!

در شبکه‌های اجتماعی کوچک هم فعالیت داشته باشید

بازاریابی تاثیر گذار فقط متخص به فیسبوک، توییتر و یوتیوب نیست. امروز شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 8 میلیون کاربر یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب است و می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت و رشد برندها داشته باشد. بنابراین اگر پیج معروف و شناخته شده‌ای در زمینه پزشکی خود در اینستاگرام دارید، در اینستاگرام هم در جهت تبلیغات پزشکی فعالیت کنید.


چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

تقریبا 67 درصد از بازاریابان اعلام کردند که تاکنون اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک روش تبلیغات اثربخشی بالایی داشته است. به عبارتی دیگر، زمانی که اینفلوئنسرها تبلیغات برند شما را انجام می‌دهند، نه تنها مخاطبان و طرفداران خود را نسبت به برند شما علاقمند می‌کنند، بلکه آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به مرور زمان مخاطبان بیشتری خواهید داشت و این کار نه تنها تعداد فالوورهای شبکه‌های اجتماعی را بالا خواهد برد، بلکه در نهایت باعث معرفی بیشتر خدمات شما در حوزه پزشکی خواهد شد.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است


اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

معمولا در بازاریابی تاثیر گذار افراد روش‌های مختلفی در پیش می‌گیرند، اما قبل از راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در زمینه پزشکی برای اثر بخشی بهتر، بهتر است موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط با فعالیت شما (در زمینه پزشکی و در حوزه تخصصی مرتبط با فعالیت شما)
  • تعیین هدف، پرسونای مخاطبان و بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات
  • اجرای کمپین با هدف آگاه سازی تعداد بیشتری از مخاطبان
  • جذب تعداد فالوورهای مورد نظر و در نظر گرفتن برخی از پارامترها در جهت فروش خدمات شما

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

امروزه چشم اندازهای بازاریابی تغییرات بسیاری داشته است و مصرف کنندگان بیشتر از تبلیغات برند به تبلیغات شخص سوم در مورد کالا و خدمات اعتماد می‌کنند. در اینفلوئنسر مارکتینگ هدف این است که  افراد تاثیر گذار بتوانند برند خود را از این طریق به تعداد زیادی از افراد معرفی کنند.
محتوای معتبر باعث ایجاد اعتماد می‌شود و افراد به سمت اینفلوئنسرها گرایش پیدا می‌کنند، زیرا به محتوائی که ایجاد می‌کنند، اعتماد کامل دارند.


سخن پایانی

از آنجایی که بازاریابی تأثیرگذار با اینفلوئنسرها درگیر است، این امر منجر به کسب درآمد و تعداد مخاطبان بیشتر نیز می‌شود. اینفلوئنسرها متخصص تولید مباحث به صورت آنلاین هستند، بنابراین از محتوایی که از طرف یک برند ایجاد می‌کنند، صحبت می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ در حوزه پزشکی هم می‌تواند به عنوان ابزار تبلیغاتی موثر در جهت شناساندن نوع فعالیت پزشکی شما، تعداد بیماران بهبود یافته توسط شما و انواع روش های درمان به افراد مختلف شود و در نهایت باعث می‌شود که مخاطبان زیادی فعالیت پزشکی شما را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

هزینه‌ی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ با توجه به نوع اینفلوئنسر انتخاب شده متفاوت است. اگر در این زمینه مشکل دارید برای اطلاع از هزینه های این روش تبلیغاتی و حتی نحوه انجام دادن آن با متخصصان مگابرندینگ با شماره تلفن 09103996828 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *