چرا پزشکان به وب سایت نیاز دارند؟

سایت پزشکی

برای پیدا کردن هر چیزی اولین جایی که همه به آن سر می زنیم جستجوگر گوگل است. فرقی نمی کند درباره آخرین تولیدات یک برند کفش جستجو کنید یا درباره علائم بیماری هایتان. اطلاعات پزشکی که با جان افراد افراد سر و کار دارد نیازمند منابع معتبر است. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مثلا عوارض یائسگی زودرس را پیدا کنید. اما منابع مورد استفاده این سایتها که درباره همه چیز می نویسند چقدر می تواند معتبر باشد. خوشبختانه امروزه پزشکان اقدام به ایجاد مطب های مجازی کرده اند. به این معنی که از طریق ایجاد وب سایت پزشکی خود منابع معتبری برای جستجوهای پزشکی ایجاد کرده اند. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا مهم است پزشکان وب سایت خود را داشته باشند. برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.


مزایای طراحی وب سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی برای پزشکان و دندان پزشکان با مزایایی همراه است. از مهمترین مزیت هایی که وب سایت در اختیار پزشکان قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعات تماس

با درج اطلاعات تماس، دسترسی افراد به شما برای گرفتن مشاوره یا رزرو نوبت راحتتر می شود و نیازی به مراجعه حضوری برای گرفتن نوبت نیست. این مسئله رضایت بیمار را از مطب شما افزایش می دهد چون ساعات طولانی برای رزرو نوبت یا در صف انتظار ویزیت بودن از دست نمی دهد.

گوگل مپ شدن آدرس

یکی از مسائل مهم برای بیماران مسافتی است که باید برای رسیدن به مطب شما طی کنند. سایت پزشکی امکان درج آدرس روی گوگل مپ را ایجاد می کند. بنابراین افراد به راحتی می توانند به موقعیت مطب شما دسترسی داشته باشند.

نمایش نقشه روی گوگل مپ

معرفی تخصص و رزومه پزشک

پزشکان می توانند رزومه و حوزه های تخصصی خود را در قسمت معرفی پزشک در وب سایت خود قرار دهند. پزشکان اعتبار مدارک، دوره های تخصصی گذرانده شده و خدماتی که ارائه می دهند را در دسترس افراد می گذارند.

انتشار مقالات

پزشکان با انتشار مقالات سئو شده پزشکی در وب سایت خود هم به بیماران فعلی کمک می کنند و هم افراد جدید را از طریق جستجوی گوگل به مطب خود جذب می کنند. البته اگر سایت شما سئو باشد و همواره در رده های اول جستجوی مخاطب قرار بگیرد میزان رضایت مخاطبین شما روز به روز بالاتر خواهد رفت. همچنین شما با رعایت سئو و بهینه سازی سایت هر روز پنجاه بیمار داشته باشید. اگر می خواهید بدانید که چرا سئو سایت در حوزه پزشکی بسیار مهم است حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اتصال به شبکه های اجتماعی

آیکون های شبکه های اجتماعی موجود در سایت به پزشکان این امکان را می دهد تا کاربران، سایت را به شبکه های اجتماعی خود هدایت کنند و به تعداد فالوورهایشان اضافه شود. یکی از این شبکه های اجتماعی اینستاگرام است. شما می توانید در مقاله فواید اینستاگرام برای پزشکان اطلاعات بیشتری را در این خصوص بدست آورید.


وب سایت پزشکی چگونه به بیمار کمک می کند؟

گاهی لازم است پزشکان در دسترس بیمار باشند. مثلا بیماری که اخیرا جراحی انجام داده است ممکن است به اطلاعاتی مثل مراقبت های بعد از عمل نیاز داشته باشد. ممکن است این اطلاعات را قبلا در اختیار بیمار قرار داده باشید ولی به هر دلیلی بیمار آنها را فراموش کند. اگر وب سایت پزشکی شما در دسترس باشد، بیمار می تواند از طریق اطلاعاتی که در سایت خود به صورت فیلم، متن یا عکس قرار داده اید استفاده کند. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به مطب یا تماس با پزشک نیست.
همچنین اگر بیمار نیاز به مشورت با پزشک خود داشته باشد ولی پزشک در دسترس نباشد، از طریق بخش پرسش و پاسخ سایت می تواند از پزشک مشاوره بگیرد. اکثرا بیماران پرسش های مشابهی دارند. بخش پرسش و پاسخ سایت شما در زیر مقالات به آنها کمک می کند از طریق خواندن پرسش و پاسخ های دیگران به جواب سوالات خود دست یابند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش تبلیغاتی اینترنتی برای کلینیکهای دندانپزشکی

سوال و جواب پزشکی


وب سایت پزشکی چه امکاناتی در اختیار پزشکان قرار می دهد؟

قرار دادن فیلم یا عکس نمونه کارهای قبلی پزشکان و دندانپزشکانی که به خصوص کارهای زیبایی انجام می دهند، می تواند به جلب اعتماد افراد کمک کند. این اطلاعات میزان حرفه ای بودن کار پزشک را نیز نشان می دهد. همچنین در بخش نظرات وب سایت، همیشه افرادی هستند که در مورد شما نظرات خوبی می نویسند، این نظرات می تواند به جلب اعتماد بیمارانی که شما را نمی شناسند کمک کند. این یکی از بهترین شیوه های تبلیغ برای شما است که هزینه ای هم برایتان ندارد. بخش نظرات سایت امکان خوبی در اختیار پزشکان قرار می دهد تا از طریق پاسخگویی به سوالات بیماران بتوانند به طور غیر مستقیم با آنها در ارتباط باشند. اهمیت این کار در این است که می توانید علاوه بر وفادار کردن بیماران قبلی، بیماران جدید را جذب کنید. از طرف دیگر با این کار، وقت شما و بیماران کمتر گرفته می شود.


سخن پایانی

طراحی وب سایت پزشکی برای پزشکان و دندان پزشکان با مزیت های زیادی همراه است و ارتباط پزشک و بیمار را راحتتر می کند. به علاوه، وب سایت پزشکی صرف وقت و هزینه های تبلیغاتی و جذب بیمار را برای پزشک کمتر می کند. وب سایت پزشکی می تواند دسترسی بیمار به پزشک را خیلی راحتتر کند. وب سایت پزشکی شما با دادن اطلاعات مفید و مورد نیاز به بیماران می تواند به افزایش اعتماد و وفاداری بیمار به پزشک کمک کند. اگر به دنبال تبلیغات گسترده هستید اما نمی دانید باید چه مقدار هزینه برای آن صرف کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مهمترین نکات بودجه بندی در تبلیغات پزشکی را مطالعه کنید. اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست خواهید آورد.

امیدواریم در این مقاله به طور کامل به این سوال که چرا پزشکان به وب سایت نیاز دارند، پاسخ داده باشیم. در صورتی که در این مورد سوال دیگری دارید می توانید از طریق نظرات زیر مقاله آن را مطرح کنید. برای دیدن پاسخ سوالات خود به همین صفحه باز گردید.

2.5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *