چطور یک مقاله سئو شده پزشکی بنویسیم؟

نوشتن مقالات سئو شده پزشکی1

نوشتن مقالات با کیفیت موضوعی است که همیشه گوگل توجه خاصی به آن داشته است. کیفیت و خوانایی مقاله تولید شده برای وب سایت های پزشکی اهمیت زیادی دارد، اما در کنار این موضوع نوشتن محتوای پزشکی که سئو شده باشد، باعث رشد سریع رتبه سایت در گوگل می‌شود. تولید محتوای سئو شده برای سایت های پزشکی یکی از مهمترین بخش های یک وب سایت موفق پزشکی است که باید توجه زیادی به آن داشت. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که چطور یک مقاله سئو شده پزشکی بنویسیم و لازم است در زمان نوشتن مقالات پزشکی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.


اهمیت مقاله سئو شده پزشکی

داشتن یک وب سایت پزشکی بهترین تبلیغ برای پزشکان است و تاثیر زیادی در جذب بیماران جدید خواهد داشت. بسیاری از افراد برای دریافت خدمات پزشکی از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند و معمولا قبل از مراجعه به پزشک، مقالاتی را در مورد بیماری یا مشکلات خود می‌خوانند. مقاله سئو شده سایت پزشکی، علاوه بر اینکه می‌تواند به جذب بیماران جدید کمک کند، سئو سایت شما در بالاترین نتایج جستجو در گوگل قرار می دهد.
برای نوشتن مقاله سئو شده پزشکی شاید در ابتدا سردرگم شوید و ندانید که چکار کنید! اما هنگامی که اصول نوشتن مقاله سئو شده را یاد گرفتید، خواهید دید که تا چه اندازه نتایج خوبی برای موفقیت وبسایت پزشکی شما به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: چرا پزشکان به وب سایت نیاز دارند؟


چطور یک محتوای سئو شده پزشکی بنویسم؟

نکاتی برای محتوای سئو شده پزشکی وجود دارد که در زمان تولید محتوا لازم است حتما از آنها پیروی کنید. در نظر گرفتن این نکات باعث می‌شود تا سایت پزشکی شما بیشتر دیده شود و بتوانید در طول روز مراجعه کنندگان بشیتری به مطب داشته باشید. مهمترین نکاتی که در مقالات سئو شده پزشکی باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

نکاتی برای نوشتن محتوای سئو شده پزشکی

با یک عنوان جذاب شروع کنید

در مورد عنوان مقاله پزشکی خود فکر کنید و سعی کنید یک عنوان مناسب برای آن پیدا کنید. انتخاب یک عنوان جذاب می‌تواند باعث شود که تعداد کاربران بیشتری مقاله شما را بخوانند و این موضوع در سئو سایت پزشکی شما تاثیر گذار است.
به عنوان مثال اگر قرار است در مورد پرولاپس رحم و مثانه بنویسد، می‌توانید با این عنوان جذاب “پرولاپس رحم و مثانه؛ از سیر تا پیاز” شروع کنید.
“12 توصیه مهم در بهداشت قاعدگی”، “شب ادراری در زنان از علت تا درمان” ، “یائسگی در چه زنانی بروز می‌کند؟” از عنوان های جذابی هستند که مخاطب شما را میخکوب خواهند کرد.

جستجوی کلمات کلیدی اولین و مهمترین اقدام شماست

قبل از اینکه بخواهید مقدمه محتوای پزشکی خود را بنویسید، باید به جستجوی کلمات کلیدی در سایت بپردازید. جستجوی کلمات کلیدی در زمینه مقالات پزشکی به شما کمک می‌کند که بتوانید از محتوایی که کاربران دنبال کرده اند و راضی بوده‌اند آگاه شوید.
مثلا اگر موضوع مقاله شما “درمان واژینیسموس” است باید بررسی کنید که کاربران در مورد واژینیسموس به چه اطلاعاتی نیاز دارند و چه عباراتی را جستجو می‌کنند؟ عبارات کلمه کلیدی مقاله خود را آنالیز کنید تا متوجه شوید که چقدر جستجو می‌شوند!

محتوای بلند بنویسید

نوشتن محتوای بلند یکی از مواردی است که باعث عملکرد بهتر نتایج جستجوی گوگل می‌شود. یادتان باشد که در هر زمینه ای که در حوزه پزشکی قرار است مقاله تهیه کنید، سعی کنید به صورت کامل در مورد آن موضوع صحبت کنید. کامل بودن مقالات شما باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی جواب سوالات خود را از سایت شما بگیرند و سراغ سایت های دیگری نروند.

مهمترین نکته در مقالات سئو شده پزشکی نوشتن محتوای بلند

محتوای سئو شده پزشکی، بهترین تبلیغ برای مطب شما و افزایش رتبه وب سایت پزشکی‌تان است. می توانید برای نوشتن مقالات سئو شده پزشکی با متخصصان بازاریابی در حوزه سلامت در شرکت مگابرندینگ مشورت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای سئو سایت پزشکان با شماره 44625906-021 تماس حاصل فرمایید.

لینک های داخلی را به سایر محتواهای مرتبط ربط دهید

حتما باید در مقالات پزشکی خود، لینک هایی را به سایر صفحات مرتبط داده تا کاربران شما اطلاعات بیشتری از موضوعات مشابه داشته باشند. لینک های داخلی به موتور جستجو گوگل کمک می‌کند تا مفهوم هر صفحه را بهتر درک کند و  باعث می‌شود که کاربرانتان مقالات بیشتری را در سایت پزشکی شما بخوانند.

پاراگراف ها را تا حد امکان کوتاه بنویسید

سعی کنید پاراگراف های متن شما کوتاه باشد تا چشم کاربرانتان خسته نشود. مقالات باید به حدی کامل و جذاب باشند تا کاربران بتوانند مقالات شما را تا انتها بخوانند و مدت زمان بیشتری در صفحات سایت باشند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل بیشتر به تاثیر مثبت سایت شما و محتوای مفیدتان پی ببرد و امتیاز بیشتری رو برای وب سایت‌تان در نظر بگیرد.

به خوانایی مقالات پزشکی توجه زیادی داشته باشید

سعی کنید مقالات پزشکی‌تان را به صورتی بنویسید که تمامی کاربران با هر سطح سوادی بتوانند محتوای شما را بخوانند. برای اینکه مقاله شما خوانایی بیشتری داشته باشد، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از یک فونت خوانا و نسبتا درشت برای خوانایی محتوا استفاده کنید.
  • فضای خالی کافی بین پاراگراف ها در نظر بگیرید.
  • سعی کنید از جملات کوتاه استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد بعضی از محتوای مقاله خود را به صورت موردی و بولت گذاری شده بنویسید.

مهمترین نکته در مقالات سئو شده پزشکی خوانایی مقاله

بهتر است مقالات خود را جمع بندی کنید

جمع بندی مقالات مسئله مهمی است که حتما در مقالات سئو شده پزشکی باید رعایت شود. بهتر است در پایان مقالات خود به سوالات متداول بیماران در مورد یک بیماری خاص اشاره کنید و یا اینکه با نوشتن چند جمله مفید و تاثیر گذار مقاله خود را جمع بندی کنید. سعی کنید به سوالاتی پاسخ بدید که در سایر مقالات مشابه وجود ندارند و یا بطور کامل پاسخ داده نشده‌اند! اگر این کار برایتان سخت است، می‌توانید با نوشتن چند خط سخن پایانی و یا حتی چند توصیه به کاربران، مقالات خود را به پایان برسانید.

در مقاله به درستی از تگ ها استفاده کنید

در مقالات پزشکی به درستی از تگ ها استفاده کنید و تیترهای h2 و h3  را به تناسب در متن به کار ببرید. در مورد هر موضوعی که قرار است مطلب بنویسید، مانند (علت بیماری، علائم، درمان و …) بهتر است یک تیتر جداگانه در نظر بگیرد. در نظر گرفتن تیرها باعث مرتب شدن و خوانا شدن متن های مقاله شما خواهد شد و در افزایش رتبه وب سایت پزشکی تاثیر گذار است.

شماره تلفن و خدمات پزشکی خود را در وسط مقاله معرفی کنید

برای آنکه بتوانید مشتریان بیشتری به دست آورید، بهتر است در وسط مقالات پزشکی به معرفی خدمات خود بپردازید. حتی می‌توانید شماره تلفن مطب را در قسمت تبلیغ درج کنید تا بیماران بتوانند برای رزرو نوبت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی و برچسب گذاری مقالات مهم است

وقتی که محتوا تمام شد، باید بخش های مختلف مقاله مانند دسته بندی‌ها، برچسب‌ها و حتی انتخاب تصویر شاخص را تکمیل کنید. تکمیل این آیتم‌ها بسته به موضوع مطلب و سلیقه شما در انتخاب تصویر، می‌تواند متفاوت باشد، اما نحوه استفاده از تگ‌ها و برچسب ها مسئله مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.
نکته کلی که در نحوه استفاده از تگ‌ها، این است که نباید از تگ ها فقط یکبار استفاده شود. برای مقالات پزشکی‌تان، باید از تگ هایی استفاده کنید که حداقل برای چند مطلب استفاده شده‌اند.

مهمترین نکته در مقالات سئو شده پزشکی دسته بندی و برچسب گذاری مقالات

به هیچ وجه کپی نکنید

مطمئن باشید که با کپی مقالات پزشکی در وب سایت های دیگر، گوگل رتبه خوبی برای سایت شما در نظر نخواهد گرفت. کپی نکردن از سایت‌های رقبا و نوشتن مقالات یونیک باعث می‌شود که سایت شما در نتایج اولیه جستجو گوگل باشد و کاربران بیشتری بتوانند سایت پزشکی شما را پیدا کنند.

حتما مقالات خود را فهرست بندی کنید

فهرست بندی مقالات در گوگل اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که سایت پزشکی شما رتبه بهتری بگیرد. با فهرست بندی مقالات خود، کاربران به راحتی می‌توانند به کلیات محتوا و به بخش های مختلف مقاله دسترسی داشته باشند.

سعی کنید از تصاویر جذاب استفاده کنید

انتخاب تصاویر با کیفیت و جذاب یکی از مواردی است که در سئو مقالات پزشکی و افزایش رتبه سایت تاثیر زیادی دارد. مقالاتی که در سایت منتشر می‌کنید، اگر حاوی تصاویر جذاب و مرتبط باشند، برای خواننده ذوق خواندن ایجاد می‌کنند، چرا که انسان ها به خوبی با تصاویر ارتباط برقرار می‌کنند. معمولا برای مقالات سئو شده پزشکی، بهتر است بعد از هر 300 کلمه، یک عکس مناسب و با کیفیت در سایت خود قرار دهید.


سخن پایانی

اگر مقالات پزشکی شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشوند، قطعا سایت پزشکی شما رشدی نخواهد داشت و مراجعه کننده گان زیادی در طول روز ندارید. هر مقاله ای که در سایت های پزشکی قرار داده می‌شود، باید بتواند در نتایج گوگل رتبه ‌خوبی را به دست بیاورد. برای اینکه مقالات شما توسط تعداد بیشتری از افراد دیده شود، بهتر است لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اگر هم برای تبلیغات پزشکی بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید، برای مقالات خود بک لینک های مناسبی خریداری کنید و با افزایش لینک‌های مقاله، جایگاه آن را در موتورهای جستجو بهتر کنید .

برای نوشتن مقالات سئو شده پزشکی، ازبهترین افراد متخصص در این حوزه را به کار بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای سئو سایت پزشکان با شماره 44625906-021 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *