چرا پیج شما باید بیزینس باشد؟

چرا پیج شما باید بیزینس باشد

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حال گشت و گذار در اینستاگرام، متوجه پیج هایی شوید که علاوه بر دکمه‌های معمول اینستاگرام، دکمه‌های تماس، مسیریابی و ایمیل هم پیج باشد. به نوعی می‌توان گفت که این پیج‌ها از حالت عادی به حالت  بیزینس در اینستاگرام تبدیل شده‌اند و در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دارند. در ادامه با نحوه بیزینس پیج اینستاگرام و مزایا و قابلیت‌های آن با ما همراه باشید. جهت دسترسی سریع به مطالب مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.


اکانت تجاری یا بیزینس اینستاگرام چیست؟

صفحه تجاری یا همان (Business Profile) در اصل برای افرادی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند. به بیانی ساده اکانت تجاری برای آن دسته از افرادی که به دنبال تبلیغات در اینستاگرام و کسب درآمد از آن هستند، مفید است. با  بیزینس پروفایل به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که به فروش بیشتر شما و کسب درآمد کمک شایانی خواهد کرد. به سادگی به صورت رایگان و بدون هیچگونه هزینه می‌توانید اکانت تجاری در اینستاگرام بسازید. به یاد داشته باشید که داشتن یک بیو اینستاگرام حرفه ای به شما در جذب مشتریان جدید کمک زیادی خواهد کرد. اگر به دنبال نوشتن یک بیو اینستاگرام حرفه ای هستید این مقاله را از دست ندهید.


مزایای بیزینس اینستاگرام

بعد از تبدیل یک پیج عادی اینستاگرام به  بیزینس پیج، امکانت ویژه‌ای در اختیار صاحبان کسب و کار قرار خواهد گرفت. همچین اطلاعات آماری دقیق و منحصر بفردی هم برای مدیران پیج وجود خواهد داشت. در زیر هر پست اینستاگرام قسمتی تحت عنوان «View Insight» اضافه خواهد شد که با مراجعه به این قسمت اطلاعات دقیق‌تری از از میزان تاثیرگذاری پست شما به نمایش در خواهد آمد. معمولا این اطلاعات موارد زیر هستند:

  • تعداد لایک هر پست
  • تعداد کامنت‌های دریافت شده از مخاطبان
  • تعداد افرادی که پست شما را ذخیره کرده‌اند.
  • تعداد کسانی که بعد از مشاهده پیج تجاری‌تان، شما را فالو کرده‌اند.
  • آمار افرادی که پست شما را ذخیره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: هشت ویژگی یک پست پرطرفدار پزشکی

مزایای بیزینس اینستاگرام

بیشتر بخوانید: ۷ دلیلی که پزشکان به اینستاگرام نیاز دارند


امکانات ویژه بیزینس پیج

ممکن است برای بسیاری از افراد سوال مطرح شود که با داشتن چنین حساب کاربری، چه امکاناتی در اختیار صاحبان پیج قرار خواهد گرفت؟ در ادامه برخی از مهمترین امکانات اکانت تجاری را شرح خواهیم داد:

Contact Button: دکمه تماس با شما

یکی از مهمترین قابلیت‌ها و امکانات اکانت تجاری دکمه تماس مشتریان با شما است. این قابلیت به سادگی امکان برقراری مشتریان با شما را فراهم خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید یک دکمه تماس در صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید. این دکمۀ تماس (Contact) در بالای پروفایل شما به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید شماره تلفن، ایمیل و حتی آدرس کسب و کار خود را درج کنید تا مخاطبان و فالورهای شما بتوانند به سادگی به شما دسترسی داشته باشند.

Contact Button دکمه تماس با شما

قابلیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

همان طور که می‌دانید استوری‌های اینستاگرام معمولا از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار هستند. علاوه بر کاربران عادی،  بیزینس‌ها هم برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان، به استوری اینستاگرام نیاز دارند. در حلت عادی و در پیج های معمولی امکان قرار دادن لینک در استوری وجود نخواهد داشت! اما با وجود اکانت تجاری شما می‌توانید در استوری‌هایتان لینک قرار دهید. البته بهتراست اشاره شود که تنها اکانت‌های تجاری که بیش از 10000 فالوور دارند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. دانستن این مطلب ضروری است که اگر تعداد فالوورهای شما بالا باشد شانس بیشتری دارید تا از طرف اینستاگرام به اکانت شما تیک آبی بدهد و داشتن این تیک آبی باعث جذب مخاطبین بیشتری می شود. اگر می خواهید بدانید که چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم؟ این مقاله را حتما بخوانید.

instagram shopping

اینستاگرام شاپینگ در اصل قابلیتی است که فروشگاه های اینترنتی می‌توانند لینک صفحه فروش یا محصول خود را به یک عکس اضافه کنند. این قابلیت در  بیزینس پروفایل برای توسعه و رشد کسب و کارها ایجاد شده است.

دسترسی به ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان

با تحلیل آنالیز کاربران و حتی مخاطبان، شما به عنوان  بیزینس می‌توانید درباره اطلاعات مختلف مشتریان اعم از سن، جنسیت، موقعیت و حتی زمان آنلاین بودن آنان، داشته باشید. حتی لازم است بدانید که پست‌هایی که انتشار می‌دهید، معمولا چه بازخوردی توسط کاربران شما داشته است.


چگونه یک اکانت تجاری اینستاگرام ایجاد کنیم؟

با توجه به امکانات و قابلیت‌های  بیزینس پروفایل، شما با دنبال کردن قدم به قدم این راهنما به سادگی می‌توانید یک اکانت تجاری ایجاد کنید.

نکته مهم: برای استفاده از اکانت تجاری حتما باید یک صفحه فیسبوک داشته باشید و خودتان ادمین حساب کاربری باشید.

1.برای شروع، وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

2. در قسمت Account Settings گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید.

Switch to Business Profile

3.در این مرحله شما خواسته می‌شود وارد اکانت فیسبوک خود بشوید.

اکانت فیسبوک

(همان طور که اشاره شد، باید حساب کاربری فیسبوک داشته باشید و ادمین صفحه باشید. به یاد داشته باشید که فقط یک صفحه را می‌توانید دنبال کنید.)

 این صفحه از این پس به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود و امکان اتصال آن به هیچ صفحه دیگری وجود ندارد.

4. در این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد یکی از اطلاعات تماس مانند: شماره تماس خدمات مشتری، ایمیل و یا آدرس پستی را انتخاب کنید تا در اینستاگرام شما، دکمه کانتکت یا همان تماس نمایش داده شود.

حالا به همین سادگی شما صاحب یک اکانت تجاری یا  بیزینس پروفایل هستید!

اگر شما هم می‌خواهید یک حساب کاربری تجاری یا  بیزینس پیج داشته باشید و برای مدیریت و ایجاد آن به کمک و پشتیبانی نیاز دارید، می‌توانید از تجربه و تخصص تیم مگابرندینگ استفاده کنید. برای ارتباط با متخصصان ما و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 09103996828 تماس حاصل فرمایید.


نحوه حذف بیزینس اینستاگرام

بعد از تمامی مطالب گفته شده و قابلیت‌ها و مزایای اکانت تجاری، ممکن است بعد از مدتی تصمیم بگیرید که پیج خود را از حالت  بیزینس خارج کنید. اما ممکن است بسیاری از کاربران دچار سردرگمی شوند و اطلاع نداشته باشند که چگونه پیج تجاری خود را پاک کنند؟ برای حذف آن باید زیر انجام شود:

1.کافیست به قسمت تنظیمات رفته و بر روی گزینه Account (حساب) کلیک کنید.

تنظیمات

2.سپس در مرحله دوم گزینه «Switch to Personal Account» را انتخاب کنید.

Switch to Personal Account

3. در مرحله آخر، اینستاگرام به قصد تایید سوالی خواهد پرسید که «می خواهید حساب خود را به حالت شخصی انتقال دهید؟» و در صورتی که قصد حذف پیج تجاری را دارید باید بر روی گزینه «Switch Back»کلیک کنید.

Switch Back

بهتر است یادآوری شود که اگر قصد درآمد از اینستاگرام را دارید، باید پیج خود را از حالت عادی به بیزینس تبدیل کنید، چرا که این اکانت تجاری به شما کمک خواهد کرد که بتوانید با مشتریان خود تعامل بیشتری برقرار کنید، شناخت بهتری از آنان داشته باشید و حتی راه‌های تماس مختلفی برای ارتباط با مشتریان در نظر بگیرید و این نکته را مدنظر قرار دهید که باید با تمامی اصطلاحات اینستاگرام هم آشنایی کاملی داشته باشید. مقاله آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان به شما می گوید که هر اصطلاح چیست و چه کاربردی دارد.

اگر هر سوالی در مورد اکانت های تجاری اینستاگرام و چگونگی ایجاد آن دارید، با کارشناسان مگابرندینگ مطرح کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *