صفحه اصلی سایت شامل چه عناصری است؟

عناصر صفحه اصلی سایت1

معمولا همه ما در طول روز به وبسایت‌های مختلفی سر می‌زنیم و اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، Home page یا همان صفحه اول سایت است. صفحه اصلی سایت شما ابزاری اساسی برای تجارت شما محسوب می‌شود و اغلب به عنوان اولین برداشت برای مشتریان بالقوه عمل می‌کند. به عبارتی ساده، صفحه اصلی شما باید در عرض چند ثانیه، محصول یا خدمات شما را معرفی کند و بازدید کنندگان را مجذوب کند. اما به راستی برای داشتن بهترین Home page چه باید کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید. برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.


صفحه اصلی سایت موثر و تاثیر گذار است!

هر شخصی می‌تواند یک الگو طراحی کند و چیدمان صفحه اول سایت خود را بر طبق آن انجام دهد. صفحه اصلی وب سایت به عنوان مهمترین صفحه سایت باعث می‌شود که کاربران بیشتری بتوانند با شما تعامل داشته باشند و در نهایت منجر به فروش کالا و خدمات شما خواهد شد. وقتی بازدیدکنندگان وارد وبسایت شما باشند، در هر صفحه ای که باشند، صفحه اصلی را پیدا کرده و وارد سایت خواهند شد. به عبارتی دیگر آن‌ها با نگاه اجمالی به صفحه اول می‌خواهند متوجه شوند که وب سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و اگر به این نتیجه رسیدند که تخصص شما به آنها کمک خواهد کرد با کمک گوگل مپ به راحتی آدرس شما را پیدا و در نهایت به مطب مراجعه می کنند. بنابراین از تاثیر گوگل مپ بر رشد کسب و کار خود غافل نشوید.


مولفه‌های مهم در انتخاب صفحه اصلی سایت

نمی‌توان بهترین طراحی برای صفحه اصلی سایت را به طور کلی مشخص کرد! به عبارتی ساده، فرمول خاصی برای اینکار وجود ندارد و شما انتخاب‌های فراوانی پیش رو دارید، اما در نظر گرفتن برخی از موارد به شما برای جذب کاربران و حتی فروش خدمات کمک شایانی خواهد کرد:

بهینه سازی لوگو

آرم شما باید در بالای وب سایت شما قابل مشاهده باشد. در اصل لوگو، اصلی‌ترین برند تجاری و هویت شما است. این آرم نمایشی ملموس است که محصولات یا خدمات شما را در بر می‌گیرد و یک مورد مهم برای شناسایی و ارتباط با مشتریان است.

تاثیرگذاری لوگو در صفحه اصلی

قابلیت جستجو

اگر وب سایت شما از نظر محتوای سنگین است و همچنین تعداد صفحات سایت شما زیاد است، یک ابزار سرچ جستجو می‌تواند یک دارایی ارزشمند باشد که در صفحه اول سایت شما قرار دارد.  قابلیت سرچ همانند نقشه راه است که باید بازدید کلی از مطالب وبسایت را به بازدید کنندگان ارائه دهد، همچنین به آن‌ها کمک کند تا با استفاده از کارآمدترین راه‌های مورد نظر، به اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کنند.

عنوان

مهمترین قسمت یک وب سایت، عنوان صفحه اصلی است که در عرض چند ثانیه باید نشان دهنده و معرف کالا و خدمات شما باشد. عنوان معمولا در چند کلمه بیان می‌شود، اما مهمترین بخش صفحه اصلی یک وب سایت موفق و پربازدید است.

یک طراحی موثر و کارا در صفحه اول وب سایت می‌تواند کاربران و بازدید کنندگان سایت را به اطلاعاتی که نیاز دارند، هدایت کند. بنابراین بهتر است طراحی سایت خود را به دست افراد متخصص و خبر بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای طراحی سایت با مناسبترین هزینه با شماره 09103996828 تماس حاصل فرمایید.

منوی سایت

منو سایت باید نشان دهنده توضیحی شفاف در مورد تجارت شما و کارهایی که انجام می‌دهید یا خدماتی که ارائه می‌دهید، باشد. منو به بازدید کننده کمک می‌کند که بتوانند به سرعت به بخش‌های مورد نظر دسترسی داشته باشند.

کلمات کلیدی صفحه اصلی

از دیگر نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت، این است که کلمه کلیدی اصلی شما چیست؟ شما باید از کلمات کلیدی اصلی در Mantra سایت یا پیام اصلی سایت خود استفاده کنید.

دکمه Call to Action

هدف از صفحه اصلی وب سایت شما جلب علاقه بازدید کنندگان و ترغیب آن‌ها به سایر صفحات وب سایت است. در اصل می‌توان گفت که این قابلیت به مشتری جهت می‎دهند که کاری انجام دهد و یا به مرحله بعد برود. همانند: “باماتماس بگیرید” یا ” کلیک کنید و خدمات را به صورت رایگان دریافت کنید.”

دکمه Call to Action

عکس زمینه

به بیان ساده‌تر، اکثر افراد بصری هستند. عکسی که برای معرفی محصول خود انتخاب می‌کنید و یا با خدمات شما درگیر است، باید به گونه‌ای باشد که بتواند احساسات کاربران را جلب کند، زیرا بیننده قادر است با آن ارتباط برقرار کند.

استفاده از ویدئو در صفحه اصلی

از مواردی که که نرخ ماندن در صفحه اول سایت شما را بالا خواهد برد، استفاده از ویدئو در صفحه اصلی وب سایت است.

ارائه نمونه کارها برای مشتریان

اگر نوع فعالیت شما به گونه‌ای است که بتوانید آن را با عکس یا ویدئو توصیف کنید، حتما این کار را انجام دهید. مشاهده نمونه کار توسط کاربران در صفحه اول سایت باعث می‌شود که مخاطبان بتوانند با نوع فعالیت شما آشنا شوند و حتی اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

وبلاگ

زبان سایت شما اهمیت بسزایی دارد؛ بنابراین اهمیت محتوای خوب و باکیفیت در صفحه اول سایت از جمله مواردی است که نباید از آن غافل شوید. سعی کنید به واسطه محتوای مناسب تعامل بین شما و بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کنند و حتی مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. برای داشتن یک محتوای متناسب بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • قرار دادن یک یا چند پست اخیر همراه با عکس و توضیح مختصر
  • صفحه اصلی وب سایت شما می‌تواند لینک‌هایی از مقالات پرطرفدار و یا مقالات جدید باشد. به یاد داشته باشید که اگر مقالات شما سئو شده باشند، به این معنا که بر اساس اصول سئو که در مقاله چطور یک مقاله سئو شده پزشکی بنویسیم به آنها اشاره کردیم، بنویسید میزان بازدید سایت شما روز به روز بالاتر خواهد رفت.

اشتراک در خبرنامه

یکی از گزینه‌های مهم در صفحه اصلی سایت برای افزایش بازدید کننده، اشتراک در خبرنامه است. افراد برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به اخبار و اطلاعیه‌های سایت می‌توانند از طریق پر کردن فرم مورد نظر در سایت، اقدام کنند.

ورود کاربران

درصورتی که سایت شما خدمات خاصی را ارائه می‌دهد و دسترسی به بخش‌های خاص برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، باید فرم ورود به کاربران هم در صفحه اصلی وبسایت شما قرار گرفته باشد.

ورود کاربران به سایت

لینک به شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه تعداد کاربران بیشتری خدمات و محصولات شما را دنبال کنند، بهتر است در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت داشته باشید. می‌توانید از طریق قرار دادن آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی در صفحه اول سایت، تعداد کاربران بیشتری را جذب کنید.

فوتر

معمولا فوتر صفحه اصلی شما مانند هدر سایت باید ویژگی‌هایی داشته باشد عناصر تشکیل دهنده فوتر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تماس
  • درباره ما
  • لوکیشن یا موقعیت مکانی شما
  • آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی
  • فرم ثبت نام با ایمیل
  • گالری تصاویر
  • جزئیاتی از پست‌ها و وبلاگ‌های شما

سخن آخر

به یاد داشته باشید که صفحه اول، مهمترین صفحه در و بسایت شما است. به عبارتی ساده‌تر، صفحه اول تنظیم کننده صدای کسب و کار شما است، بنابراین اگر یک طراح ماهر نیستید و در حال ساختن یک وبسایت هستید، بهتر است حتما با متخصصان ما در تماس باشید.

شرکت مگابرندینگ با سالها تجربه می‌تواند سایت‌های کارآمد را برای شما طراحی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با شماره 09103996828 تماس بگیرید.

امیدواریم در این مقاله به سوالات شما در مورد مولفه های مهم صفحه اول وب سایت پاسخ داده باشیم. برای درج نظرات یا سوالات خود می‌توانید از بخش نظرات زیر مقاله اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *