پزشکان بخوانند: سرمایه گذاری روی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

سرمایه-گذاری-روی-سایت-یا-اینستاگرام

به عنوان یک پزشک فرقی نمی کند تازه کار باشید یا چندین سال سابقه فعالیت داشته باشید، در هر حال برای موفقیت بیشتر و جذب بیماران به دنبال روش هایی هستید! داشتن یک وب سایت پزشکی و فعالیت در شبکه های اجتماعی بخاطر دیده شدن، ارتباط با بیماران و درآمد بیشتر ضروری است. اما ممکن است برای بسیاری از پزشکان سوال باشد که سرمایه گذاری روی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ کدام یک از این ها مهمتر هستند؟ برای جواب دادن به این سوالات این مقاله را بخوانید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.


چرا پزشکان به وب سایت نیاز دارند؟

طراحی وب سایت برای پزشکان مزایای زیادی دارد. شما با داشتن یک وب سایت پزشکی می توانید بیماران زیادی را جذب کنید. با نوشتن مقالات در سایت های پزشکی، هم می‌توانید به بیماران خود کمک کنید و هم افراد جدید را از طریق جستجوی گوگل جذب کنید. اگر وب سایت پزشکی شما سئو شده باشد و در صفحات اول جستجوی گوگل باشید، مخاطبان شما روز به روز بیشتر خواهند شد.
بنابراین اگر چند سال از فعالیت پزشکی شما می گذرد، بهتر است سرمایه گذاری بیشتری روی سایت پزشکی خود انجام دهید تا اینستاگرام! داشتن یک سایت پزشکی به بیماران کمک می کند که بتواند به اطلاعاتی که در سایت خود قرار داده اید، دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال بیمارانی که به شما مراجعه می کنند، اگر در مورد مراقبت های بعد از عمل جراحی، عوارض و یا شیوه های درمان بیماری نگرانی و سوالی داشته باشند، می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند.

چرا-پزشکان-به-وب-سایت-نیاز-دارند

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای پزشکی

در سال های اخیر گرایش مردم به شبکه های اجتماعی بیشتر شده و ساعت های زیادی را در طول روز صرف گشت زدن در آن‌ها می کنند. یکی از شبکه های اجتماعی که همه افراد از هر سنی تا هر قشری در آن فعالیت دارند اینستاگرام است. پس به نظر می رسد که با راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی می توانید درآمدتان را زیاد کنید!
مهم نیست که اندازه کسب و کار شما چقدر است و یا اینکه چه نوع خدمات پزشکی ارائه می دهید، مهم این است که شما می‌توانید از طریق فعالیت در اینستاگرام شهرت بیشتری به دست بیاورید و مخاطبان بیشتری جذب کنید. به خصوص اگر فعالیت پزشکی خود را به تازگی شروع کرده باشید! شما می توانید در مقاله فواید اینستاگرام برای پزشکان اطلاعات بیشتری را در این زمینه بدست آورید.


سرمایه گذاری روی سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

با این که سایت و اینستاگرام به نوعی مکمل هم هستند و برای موفقیت سایت های پزشکی لازم و ضروری اند، اما بهتر است این دو را کمی موشکافانه‌تر بررسی کنیم:

هزینه

عضویت در اینستاگرام و راه اندازی یک صفحه پزشکی نسبت به سایت های پزشکی هزینه کمتری دارد. اگر خودتان به عنوان پزشک، وقت کافی برای مدیریت صفحه اینستاگرام تان دارید، نیازی نیست برای آن هزینه پرداخت کنید. اما یادتان باشد که باید زمانی را برای جواب دادن به کامنت پست های پزشکی اختصاص دهید و در طول روز حتما در مورد موضوعات مربوط به فعالیت‌ پزشکی تان استوری بگذارید. از آنجایی که اغلب پزشکان وقت کافی برای این کار ندارند، بهتر است مدیریت این شبکه اجتماعی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارند.

سرمایه-گذاری-بر-روی-سایت-بهتر-است-یا-اینستاگرام

شناخته شدن

دیده شدن در اینستاگرام کار راحتی است، مخصوص اگر به تازگی فعالیت خود را شروع کرده باشید! درست است که اینستاگرام محیط خوبی برای شناخته شدن شما و فعالیت پزشکی تان است، اما برای موفقیت در آن و جذب فالوورهایی که به مشتری شما تبدیل شوند، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید.
از طرفی دیگر با طراحی سایت پزشکی کار شما تازه شروع می شود! شما باید با یک برنامه بازاریابی خوب، محتوای سئو شده پزشکی و استفاده از بهترین شیوه تبلیغات پزشکی سایت خود را ارتقا دهید. این موضوع ممکن است در ابتدا کمی زمان بر باشد، اگر از همان ابتدا وارد مسیر درستی شوید و استانداردهای لازم را در کارتان رعایت کنید به زودی می توانید بیماران جدیدی جذب کنید. البته در نظر داشته باشید که ارتقا سایت و سئو سایت پزشکی خود را باید به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

خطر فیلتر شدن

همان طور که می دانیم شبکه های اجتماعی در معرض خطر فیلتر شدن هستند. اگر تنها راه درآمد شما اینستاگرام باشد، با فیلتر شدن آن، کسب و کارتان را از دست می دهید. اما با داشتن یک وب سایت سئو شده پزشکی نه تنها همیشه مشتریان ثابت خود را دارید، بلکه حتی می توانید روز به روز بیماران بیشتری جذب کنید.

داشتن یک وب سایت پزشکی و صفحه اینستاگرام برای موفقیت در حیطه پزشکی ضروری است. می توانید برای طراحی سایت پزشکی و مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام، با متخصصان بازاریابی در حوزه سلامت در شرکت مگابرندینگ مشورت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44625906-021 تماس حاصل فرمایید.

اعتبار

پزشکان با داشتن یک وب سایت پزشکی با گذشت زمان و افزایش تعداد کاربرانی که به سایت آن وارد می شوند، می‌توانند اعتبار بیشتری به کسب و کار خود دهند. در صورتی که پیچ های اینستاگرام نسبت به سایت های پزشکی اعتبار کمتری دارند.

اعتبار-سایت-نسبت-به-اینستاگرام

روش های تبلیغاتی

در حوزه پزشکی برای جذب بیشتر بیماران روش‌های تبلیغاتی مختلفی در نظر گرفته می شود. اگر شما صاحب یک سایت پزشکی باشید، راحت تر می توانید از شیوه های مختلف تبلیغاتی برای شناخته شدن استفاده کنید. تبلیغات بنری، رپورتاژ خبری، تبلیغات گوگلی و تبلیغات همسان از مهمترین شیوه های تبلیغات پزشکی هستند. در اینستاگرام تنها راه تبلیغاتی این است که فقط به پیج های دیگر اینستاگرام تبلیغ دهید و هیچ راه دیگری ندارید.

ارائه اطلاعات

در سایت شما می توانید اطلاعات کامل تری به بیماران و مخاطبان خود ارائه دهید. اگر قرار است در مورد علائم یک بیماری، پیشگیری و درمان آن صحبت کنید بهتر می توانید با نوشتن یک مقاله کامل در مورد آن بیماری با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. در حالی که کپشن پزشکی باید به صورت کوتاه و خلاصه نوشته شوند و همه اطلاعات لازم را به بیماران ارائه نمی‌دهد.

زمان برای ارتباط با مخاطبان

سایت های پزشکی به مدیریت نیاز ندارند، یعنی لازم نیست که شما به عنوان پزشک وقتی برای مدیریت سایت خود بگذارید. فقط کافی است این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید و بعد از چند ماه نتیجه آن را ببینید. در حالی که پاسخگویی به کامنت های کاربران بعد از انتشار پست های اینستاگرام زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

تفاوت کاربران سایت و اینستاگرام

کاربران و بیمارانی که به سایت های پزشکی مراجعه می کنند، هدف جدی تری دارند. بسیاری از افراد وقتی به دنبال درمان های مختلف یک بیماری، علائم یا روش های پیشگیری از آن هستند به سایت شما مراجعه می کنند. در حالی که بسیاری از افراد از اینستاگرام برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می کنند و حتی ممکن است هدف جدی نداشته باشند.

به عنوان مثال اگر هزار نفر در طول روز پست های اینستاگرام شما را دنبال کنند، احتمال دارد از این تعداد فقط 2 الی 3 نفر با شما تماس بگیرند. در حالی که اگر همین تعداد افراد از طریق سایت، مطالب و خدمات شما را دنبال کنند، برای درمان و استفاده از خدمات پزشکی شما حداقل 10 نفر از آن ها واقعا به شما مراجعه می کنند.


سخن پایانی

سایت اصلی ترین حوزه فعالیت و خدمات پزشکی شماست در حالی که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به جذب بیشتر مخاطبان کمک می کنند. استفاده از هر دو این ابزارها به رشد خدمات پزشکی و افزایش درآمد شما کمک می کند. پیشنهاد ما به شما این است که اول سایت پزشکی طراحی کنید، حتما برای ارتقای آن و سئو سایت وقت بگذارید و بعد در کنار آن هم به فعالیت در شبکه های اجتماعی بپردازید. با توجه به این مطالب می توان گفت که اینستاگرام و وب سایت به نوعی مکمل هم هستند و برای افزایش درآمد و موفق شدن هیچ کدام را نمی توان نادیده گرفت.

4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *