طراحی سایت پزشکی در اصفهان + هزینه طراحی 1402

در ایران حدود 73 میلیون نفر -یعنی 89 درصد جمعیت کشور- آنلاین هستند و سالانه 3 میلیون نفر به این آمارها اضافه می شوند. این افراد بسیاری از خدمات موردنیاز خود را از خرید تجهیزات الکترونیکی گرفته تا انتخاب پزشک و کلینیکهای پزشکی، ابتدا در گوگل جستجو می کنند.
پس طبیعی است که تمام اصناف و مشاغل، علاوه بر کسب و کار فیزیکی خود، برای رقابت با دیگران به تبلیغات اینترنتی هم رو آورده اند. پزشکان، متخصصان، بیمارستانها و کلینیک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر موافق باشید درباره اهمیت سایت و ویژگیهای یک وبسایت خوب پزشکی در ادامه صحبت کنیم.


چرا سایت برای پزشکان اهمیت دارد؟

یکی از پایه ای ترین و اصلی ترین چیزهایی که برای شروع تبلیغات در فضای مجازی نیاز دارید، داشتن یک وبسایت خوب است. چون نداشتن وبسایت می تواند جلوی بسیاری از راههای پروموت، تبلیغات و کسب درامد بیشترتان را بگیرد.

یک وبسایت کارامد در اینترنت معادل داشتن مطب شخصی در یک جای خوب در سطح شهر است!

پزشکان بدون مطب هم می توانند کار کنند اما مسلما تفاوت زیادی بین درامد یک پزشک در مطب شخصی خود در مقایسه با کار در کلینیکها و بیمارستانها است. از طرف دیگر، اگر مطب کم رفت و آمد باشد، درآمد زیادی نخواهید داشت. در حالی که با راه اندازی یک وبسایت در کنار مطب خود، می توانید در بین سایر همکاران خود بهتر دیده شوید. چون بیماران قبل از مراجعه حضوری، ابتدا در اینترنت دنبال پزشک می گردند.

کارکردهای-وبسایت


وبسایت برای پزشک، چه ارزش افزوده ای ایجاد می کند؟

خب سوال اصلی اینجاست: چرا وبسایت؟ آیا وبسایت معجزه می کند؟
وبسایت معجزه نمی کند؛ همانطور که اجاره یا خرید مطب معجزه نمی کند. اما وبسایت به شما این قدرت را می دهد که از پتانسیل های اینترنت استفاده کنید. این پتانسیل ها به قدری زیاد هستند که بعضی از پزشکان ما با استفاده از آنها توانسته اند با چنان سرعتی رشد و پیشرفت کنند که با معجزه تفاوتی ندارد.

سوال بعدی: منظورتان از پتانسیل های اینترنت چیست؟
منظورمان روشهای تبلیغاتی در اینترنت هستند؛ از تبلیغات بنری – گوگل ادوردز – تبلیغات همسان – تبلیغات موبایلی و اپلیکیشنی – ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن ها گرفته تا سرامد همه روشهای پروموت اینترنتی که سئوی سایت پزشکی است.

سوال مهم بعدی: چرا سایت؟ چرا پیج اینستاگرام نه؟
برای پاسخ این سوال، اول از همه بهتر است ببینیم از هر فضای تبلیغاتی چه انتظاراتی داریم. بنابراین جواب این سوال در دو قسمت زیر خلاصه می شود:
قسمت اول) شما برای تبلیغات در اینستاگرام نیاز به پیج اینستاگرام دارید اما برای تبلیغات در دیگر بخش های اینترنت نیازمند وبسایت هستید. پس داشتن هر دوی اینها می تواند برایتان بسیار مفید باشد.
قسمت دوم) هر کدام از اینها مزایا و معایب خودشان را دارند. برای مثال، در پیج اینستاگرام، تعداد مخاطبان (فالوورها) محدود است یا هزینه تبلیغات پیج سنگین است. اما در عوض با مخاطبانی روبرو هستید که اکثرا با شما ارتباط نزدیک دارند.
در حالی که هزینه های تبلیغات در اینترنت (به غیر از اینستاگرام) بسیار ارزان تر است و هر روز در وبسایت خود با مخاطبان جدیدی سر و کار دارید که از یک کانال سوم (گوگل یا تبلیغات) به وبسایت شما آمده اند. این کانال سوم مشابه یک معرف عمل کرده و اعتبار بیشتری به شما می دهد (مخصوصا وقتی سایت شما سئو شده و این معرف، حضرت گوگل باشد!!)

خب بالاخره: سایت بهتر است یا پیج؟
اینکه کدام یک از آنها برای شما بهتر هستند، بستگی به فاکتورهای زیادی دارد. مثلا، بعد از سال 2020 و آپدیتهای جدید اینستاگرام که بر مبنای درامدزایی برای این غول فناوری بنا شده بود، رشد بسیاری از پیجها کند یا متوقف شد. یعنی طبق این آپدیت ها اگر تعامل با پست شما کم شود، علیرغم زیاد شدن تعداد فالوورها، پیج تان دچار افت شدید می شود.
پس ما نمی گوییم که سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام. بلکه باید ببینیم به ازای انرژی که می گذاریم و توقعی که داریم، هر کدام از اینها چقدر پاسخگوی نیاز ما هستند. بر اساس سالها تجربه خود در این زمینه به طور قطع به شما خواهیم گفت که:

پیج برای شروع کار خوب است و می تواند بخشی از هزینه های شما را پوشش دهد، اما وبسایت یک سرمایه گذاری بلندمدت است که بعد از یک سال می توانید معجزه آن را ببینید.


بررسی یک سایت پزشکی با اعداد و ارقام

در دنیای تبلیغات اینترنتی، فاکتور مهمی به نام نرخ تبدیل وجود دارد که نشان می دهد چند درصد از ورودی های وبسایت شما تبدیل به مراجعه کننده می شوند.

ورودی کانالهای تبلیغاتی

در تبلیغات، متوسط نرخ تبدیل 1 درصد است که در فیلد پزشکی یک رقم مناسب محسوب می شود.

ورودی از گوگل به سایت

در سئو، نرخ تبدیل بستگی به عبارت سرچ شده دارد و بین 0.5 تا 10 درصد است. مثلا نرخ تبدیل برای سرچ عبارتهای «انواع فیبروم» برابر  0.5 درصد و عبارت «دکتر خوب برای فیبروم در تهران» معادل 10 درصد است. ما به طور متوسط، نرخ تبدیل را 3 درصد در نظر می گیریم.

برای روشنتر شدن این موضوع بیایید نرخ تبدیل را برای یکی از پزشکانی در نظر بگیریم که دو سال است با مجموعه مگابرندینگ همکاری می کنند و ورودی وبسایتشان از سمت گوگل، روزانه حدود 5000 نفر است.

ورودی گوگل

ما توقع داریم روزانه 150 نفر با مطب ایشان تماس گرفته و حداقل نیمی از آنها نوبت بگیرند. به گفته خود پزشک، روزانه حدود 100 نفر با مطب ایشان تماس می گیرند و 30 تا 40 نفر از آنها نوبت رزرو می کنند. از آنجایی که زنگ خور مطب بسیار بالا رفته، بیماران هم گزینشی تر انتخاب می شوند و بیشتر بیمارانی پذیرش می شوند که برای جراحی تماس می گیرند. این درحالی است که در ابتدای شروع همکاری مان (2 سال پیش) روزانه 5 بیمار به مطب این پزشک با سابقه مراجعه می کردند.

این بررسی عددی همان چیزی ست که از نگاه دیگران شاید معجزه باشد، اما از دید ما که روند تغییرات را در طی این دو سال دنبال کرده ایم، یک برنامه ریزی صحیح برای رشد و پروموت پزشک است.


یک وبسایت پزشکی خوب چه ویژگیهایی دارد؟

پزشکان با معرفی خدمات خود در سایت اختصاصی شان به کاربران این امکان را می دهند که با تخصص، خدمات و تمایزشان نسبت به دیگر همکاران آشنا شوند. به علاوه وبسایت شما 24 ساعته در 7 روز هفته با هزینه ناچیزی کار می کند و حتی با نوبت دهی اینترنتی در روزهای تعطیل هم می توانید به بیماران خود نوبت بدهید.


امکانات یک سایت پزشکی

طبق تجربه مجموعه مگابرندینگ، معمولا تمام سایت های پزشکی به آیتم های زیر نیاز دارند:

  • درج آدرس و شماره تماس
  • ساعات کار مطب
  • نوبت دهی آنلاین
  • منوهای معرفی تجهیزات و خدمات مطب
  • معرفی پزشک و سابقه کاری او
  • ارايه پنل مدیریت آسان برای بروزرسانی سایت (بدون نیاز به دانش تخصصی)
  • وبلاگ اختصاصی برای مقالات فیلد تخصصی شما
  • گالری عکس یا فیلم
  • نظرات کاربران
  • آدرس دهی روی Google Map

البته اینکه چه امکانی روی وبسایت مطب، کلینیک یا بیمارستان شما باشد، کاملا بستگی به این دارد که می خواهید سایت شما چه کاری برایتان انجام دهد. علاوه بر گزینه های بالا، می توانید با توجه به نیازتان امکانات دیگری هم روی سایت خود اضافه کنید.


طراحی سایت پزشکی توسط مگابرندینگ

با وسیع شدن دامنه دیجیتال مارکتینگ، نگهداری و رشد وبسایتها هم تخصصی تر شده است. ما در مگابرندینگ به عنوان یک مجموعه طراحی وبسایت برای پزشکان، با تمرکز چندین ساله در طراحی صرفا سایت های پزشکی و کسب تجربه در یک سری ترفندهای سئو، تولید محتوا و تبلیغات می توانیم برندینگ شما را هدفمندتر کرده و علاوه بر حفاظت از بودجه شما، بازدهی سایت تان را بسیار بالاتر ببریم.

ما در این مجموعه در تمام مراحل کار از طراحی سایت گرفته تا تولید محتوا، رشد و سئوی سایت کنار شما هستیم و در گامهای مهم زیر در پرسونال برندینگ پزشکان می توانید روی تخصص و توانایی ما حساب باز کنید:

  • پرسونال برندینگ
  • بازاریابی دیجیتال
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر (سئو)
  • تولید محتوای یونیک (کپی نشده) در تمام حوزه های عمومی و تخصصی علوم پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی

مزایای طراحی سایت پزشکی در مگابرندینگ

با طراحی سایت و پرسونال برندینگ خود توسط تیم های متخصص مجموعه مگابرندینگ علاوه بر قیمت مناسب، طراحی و گرافیک زیبا، شیک و حرفه ای می توانید از مزایای زیر نیز برخوردار شوید:

  • طراحی شخصی: ما از قالب های آماده استفاده نمی کنیم. بلکه وبسایت شخصی شما را با هر رنگ و طرحی که مدنظر شماست طراحی کرده و اجرای کار زیبا و دلپسند شما را وظیفه خود می دانیم.
  • سرعت لود بالای صفحات سایت: با توجه به کند بودن اینترنت ایران و رتبه 134 آن در بین 180 کشور این یک مزیت بسیار مهم رقابتی برای دیده شدن شما در فضای آنلاین است.
  • سئو: تسلط حرفه ای در رعایت تمام استانداردهای سئو و کدنویسی جهت آوردن وب سایت شما به اولین صفحه نتایج گوگل
  • طراحی یوزر فرندلی: کابران به راحتی و به سرعت هر چیزی را که نیاز دارند می توانند در سایت شما پیدا کنند.
  • طراحی موبایل فرندلی: طراحی سایت های مگابرندینگ ریسپانسیو است. یعنی صفحات سایت شما در هر سایزی از مانیتور کامپیوتر، لپ تاپ و صفحات موبایل بدون بهم ریختگی و به زیبایی نمایش داده می شود.

وبسایت دکتر زهرا صابری

  • پشتیبانی عالی: دنیای وب هم مثل بقیه دنیای تکنولوژی بی نقص نیست و هر از گاهی ممکن است سایت شما با مشکلی روبرو شود. اما هر مشکلی که با آن مواجه شدید را می توانید با یک پیام در واتساپ ما رفع و رجوع کنید.
  • قابلیت توسعه: با این سرعت رشد علم و تکنولوژی، وبسایتی که قابلیت توسعه، افزودن ویژگیهای جدید و همسو شدن با تغییرات را نداشته باشد محکوم به شکست است.
  • پرسونال برندینگ: ایجاد برند شخصی برای پزشکان با راه اندازی صفحات تخصصی در شبکه های مجازی، همسو کردن تمام فضاهای تبلیغاتی شما بر بستر اینترنت، تبلیغ در بهترین دایرکتوریها و وبسایتهای اینترنتی، …
  • تولید محتوا مبتنی بر سئو: تولید محتوای پزشکی توسط افراد مسلط به حیطه های مختلف تخصصی پزشکی این امکان را به سایت شما می دهد که اطلاعات درست پزشکی و منطبق با استانداردهای نظام پزشکی را روی سایت تان منتشر کنید.
  • خدمات مسئولانه: در مگابرندینگ صحت همه چیز چک می شود؛ از سازگاری وب سایت شما برای انواع مرورگرها گرفته تا غلط های املایی احتمالی در محتوای وب سایت.

هزینه طراحی سایت پزشکی چقدر می شود؟

ترجیح می دهیم بجای درست کردن لیستی بلند بالا از آیتم های مختلف که خواندنشان گیج کننده است، مستقیماً سراغ هزینه طراحی سایت برویم.

هزینه های طراحی: هزینه طراحی سایت پزشکی با مشخصاتی که در بخش های قبلی گفتیم در سال 1402 حدودا بین 6.5 تا 8 میلیون تومان است.البته باید 1.5 میلیون تومان را هم به عنوان نوسان در قیمت طراحی سایت جهت مواردی مثل طراحی های گرافیکی، امکانات خاص و غیره در نظر بگیرید.

هزینه هاست و دامین: اگر بخواهید سایت شما روی دامنه دات کام (.com) بالا بیاید، هزینه آن سالیانه حدود 300 هزار تومان است که جداگانه دریافت می شود. اما ما در مگابرندینگ به خاطر داشتن سرور قوی اختصاصی جهت هاست و سرور، هزینه جداگانه ای از پزشکان دریافت نمی کنیم.

هزینه آپشن های سایت: احتمالا لیست بلند بالایی از آپشن های مختلف با قیمت های متفاوت را در دیگر شرکتهای طراحی سایت تجربه کرده اید، ولی بنظرمان خیلی از این آپشن ها جزو بدیهیات یک سایت هستند نه آپشن های اختصاصی! مشخصاتی که در تصویر زیر می بینید، آپشن هایی هستند که ما در تمام وبسایتهای خود ارائه می کنیم. چون وجود آنها برای رشد و کسب رتبه در گوگل ضروری هستند:

مشخصات وبسایت پزشکی

در پایان شما می توانید از هر شاخه مرتبط با علوم پزشکی که هستید، از خدمات و مزایای طراحی سایت و پرسونال برندینگ ما بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره های ذکر شده در وبسایت تماس بگیرید و یا مشخصات خود را در فیلدهای زیر سایت درج کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

4.8/5 - (9 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *